Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Zrozena z vášně

Loděnice Contest Yachts je ztělesněním více než padesáti let stavby lodí, plných nadšení. Tři generace rodiny Conijnových stojí u kormidla rodinného podniku, aby stavbu luxusních jachet úspěšně vedly od jednoho milníku k druhému.

 

Založení

V roce 1959 zaregistroval Ed Conijn, dědeček dnešního ředitele Arjena Conijna, velký potenciál polyesterových materiálů při stavbě lodí. Jako vášnivý jachtař dokázal správně odhadnout situaci na trhu. Výsledkem jeho úvah byla dvouposádková ploutvokýlová plachetnice Flying Dutchman. Loď, která se od počátku ukázala jako velmi úspěšná a v podstatě položila základní kámen známé regatové třídě. Zájem o tuto sportovní konstrukci byl tak veliký, že bylo vyrobeno přes 600 exemplářů této lodě. Současně to však byl začátek společnosti Contest Yachts, která prošla svých prvních deset let života pod názvem Conyplex.

Mezinárodní úspěch

Po raketovém startu s Létajícím Holanďanem zjistil Ed Conijn, že stále více jeho kolegů jachtařů touží po rychlé kajutové plachetnici. Vyšel tedy vstříc potřebám trhu a začal spolupracovat s designérem Luytenem. Nedlouho potom se první Contest 25 stal realitou. Loď nabízela dostatek potenciálu jak užitnou hodnotou, tak i plavebními výkony a v podstatě odstartovala éru sériové výroby rekreačních jachet v Holandsku. V této epoše také vznikla značka Contest Yachts, která existuje dodnes. Pro vývoz lodí do Ameriky a budování pozice za mořem byl zvolen jako symbol značky tulipán. Kromě toho pracovní plochu kuchyně každé lodi zdobí obklady z makkumu. Inteligentní detaily, které zajistí, že potenciální zákazníci v cizině nezapomenou jméno Contest tak rychle.

60. a 70. léta

Během těchto let pracovala loděnice na spoustě nových návrhů, z nichž následně vznikly modely Contest 27, 29 a 31 HT. Mezitím získala loděnice Contest Yachts dobré jméno pionýra v jachtařském průmyslu, který neustále nese vztyčenou vlajku inovace. Jako první loděnice na světě použila Contest Yachts namísto dosud výhradně užívané píny kormidelní kolo a pro komfort kormidelníka a posádky začala své lodě vybavovat sprayhoodem. Dnes u tak samozřejmých prvků výbavy ani nepřemýšlíme, odkud se na lodi vzaly, a považujeme je za samozřejmost. Stejně tak posunutím kokpitu až na samou záď lodě určila tato loděnice celému světu budoucí směr vývoje.

Zásadní zlom

Zásadní zlom nastal v 70. letech s modelem Contest 33, který v podstatě přivedl na svět druhou generaci jachet se jménem Contest. Designér Robbert Das, ve své době pokroková a velmi známá osoba, spojil estetiku a komfort a navrhl první rekreační plachetnici bez pilot house. Tato loď si vysloužila dosud nevídanou popularitu a následující model Contest 36 přitáhl stejnou pozornost mezinárodního odborného tisku a jachtařské veřejnosti, když opět jako první jachta na světě s centrálním kokpitem nabídl řešení interiéru, kdy posádka mohla vstoupit stále v podpalubí do zadní kajuty přímo ze salónu.

Inovace

Vývoj nových produktů zůstal i v osmdesátých letech těžištěm všech aktivit loděnice. Když Ed Conijn spatřil revoluční výklopný kýl, který byl použit v konstrukci lodě australského týmu při Americkém poháru v roce 1983, neváhal toto řešení použít ve svých lodích a přitáhl pozornost celého světa k loděnici Contest Yachts. Loděnice také v té době spolupracovala s renomovanou výzkumnou institucí TNO, což pomohlo zrychlit a zefektivnit výrobní procesy. Kontinuální snaha získávat do svého týmu zkušené a vzdělané spolupracovníky byla typickým znakem všech let této holandské loděnice. Za této situace převzal kormidlo loděnice od svého otce Fritz Conijn. Všechno to byly důležité aspekty, které přispěly k životaschopnosti a dalšímu rozvoji loděnice.

Vášeň

Příchod nového tisíciletí znamenal také pro Contest Yachts novou éru s novou generací u kormidla. Vývoj a stavba motorové jachty 52MC a stejně tak minisuperjachty 72CS jsou důkazy toho, že se loděnice pohybuje v čase se svými zákazníky, aniž by cokoliv ztrácela na svém image kvalitních lodí, vznikajících s vysokou profesionální odborností. Contest Yachts si tak stále drží celosvětovou pověst výrobce kvalitních a inovativních jachet. Současný ředitel společnosti, Arjen Conijn, říká: „Naše současná firemní filozofie vychází ze tří základů – Life, Style, Sailing. Platí stejně jako dříve, že výkonnost jachty a její design jsou dvěma předpoklady úspěchu. Vývoj každé značky je vždy poněkud ovlivněn časem, kterému musí být produkt poplatný. To platí samozřejmě i pro Contest Yachts. Ale před tím vším je vždy na prvním místě kvalita, kterou zákazníkům nabízíme. Ztotožnit se ale se značkou a její filozofií je pro naše zákazníky také velmi důležitý faktor a my jim v tom vycházíme vstříc. Dobrými příklady jsou akce, které pro naše zákazníky pořádáme, jako například Contest Cup v Medembliku a Zeelandu nebo třeba Mediterranean Contest Meeting, který se koná jak v Turecku, tak i na Mallorce. To jsou akce, které pro své zákazníky organizujeme každý rok.“

www.contestyachts.com

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Northman

Loděnice | Petr Láska
title

Maxi Yacht

Loděnice | Boris Dacko