Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Síla osobnosti

Když se jdu projít v naší maríně po mole, abych procházel mezi spoustou různých modelů lodí a nechal se unášet představivostí, vždy míjím RM1260 se zeleným trupem a rakouskou vlajkou na zádi. Vždy nenápadně zpomalím krok, abych měl čas kochat se periferním viděním každým detailem té překližkové krásky.

 

Když pak jsou majitelé pryč a loď se opuštěně povaluje na klidné hladině, zastavím se a beze studu si prohlížím její velkolepé křivky. Udělal jsem to také na sklonku letošní sezony a napadlo mě, že napíšu krátký článek o této loděnici. Asi je jen otázkou času, kdy nezvládnu svou zvědavost a nechám naplno rozjet svou němčinu, abych mohl vstoupit na její palubu. Když se mi to podaří, tak se to určitě dozvíte. RM1260 byla poprvé spuštěná na vodu v roce 2012 a hned v roce 2013 získala titul Evropská loď roku. Dnes již existuje další evoluční stupeň s označením RM1270.

 

1989 - Jean-Claude Oudry založil loděnici RM Yachts, která prožila především díky použitým materiálům, jedinečné a inovativní konstrukci trupů velmi úspěšný start. Epoxydem impregnovaná překližka je dodnes součástí nosné kovové konstrukce trupu a interiér prvního modelu RM 900 nabízel výjimečně zdařilé využití vnitřního prostoru pro každodenní život a výhled všemi směry. V době svého zrodu představovalo pojetí RM 900 nový směr turistického jachtingu a loď nabízela i přes svou rozměrnost a pohostinnost mimořádné rychlostní výkony a stabilitu.

 

1995 – Loděnice se obrátila na Marca Lombarda, který byl v té době velmi známou osobností ve světě závodního jachtingu, aby pro ní navrhl ještě menší loď s označením RM800. Šlo o velmi praktickou osmimetrovou loď, která si ze svého většího sourozence RM900 vzala na cestu životem to nejlepší.

 

1998-1999 – V roce 1998 Marc Lombard nabídl loděnici projekt na originální 35stopou plachetnici, která dostala označení RM1050 a přinesla naprosto fascinující úspěch, když se jí do roku 2010 vyrobilo 100 exemplářů. V roce 1999 pak získala titul Evropské lodi roku.

 

2002-2004 – Rok 2002 byl pro loděnici velmi důležitý, protože se stala součástí skupiny Fora Group a produkce počtem vyrobených kusů s ohledem na výrobní kapacitu loděnice doslova explodovala. V návaznosti na úspěchy modelu RM1050 loděnice představila v roce 2004 nový model s označením RM1200.

 

2006 – Loděnice se ideově vrací ke svým kořenům, k malým lodím, a zahajuje výrobu v té době v nabídce nejmenšího modelu RM880.

 

2008 – Spolu s rozšiřováním modelové nabídky získává loděnice viditelný podíl na evropském trhu. Od roku 2002, kdy se stala členek skupiny Fora Group, se do roku 2008 její obrat zešestinásobil . V červenci 2009 vstoupila oděnice do segmentu 45 stopých lodí a spustila na vodu vlajkovou loď, cruiser s označením RM1350.

 

2010 – Tento rok přinesl velmi důležitý zlomový bod. Krize v lodním průmyslu přiměla vedení loděnice, aby naprosto jasně definovala svou další pozici na trhu. Vedení loděnice RM Yachts se rozhodlo posílit povědomí jedinečného konstrukčního konceptu značky a vytvářet image na dvou důležitých bodech: 1) elegance , svůdnost a čistota linií, 2) rychlost a výkon.

V září roku 2010 pak byla spuštěna na vodu nová RM1060, která v sobě nesla vše z nově stanovené dlouhodobé strategie loděnice. Byla představena při příležitosti La Rochelle Boat Show a okamžitý úspěch se dostavil nejen v podobě objednávek, ale také odborný tisk se do této lodě zamiloval. Ve srovnáním s dosud velmi úspěšným předchůdcem RM1050 se modelu RM1060 každý rok prodávalo dvakrát tolik.

 

2011 – Nová filozofie loděnice přinesla konjunkturu, díky které se loděnice vydala vstříc novým příslibům. Vybudovala nové výrobní prostory, aby mohla kontinuálně vyvíjet další produkty.

 

2012 – Silných stránek velmi úspěšného modelu RM1060 využila novinka toho roku RM1260 a přinesla ještě větší nečekaný úspěch. Získala titul Evropské lodi roku a zvítězila tak nad produkty všech velkých evropských loděnic. V prvních dvou letech bylo prodáno 30 exemplářů modelu RM1260.

 

2013 – Inspirována elegantní RM1260 vznikla o rok později větší RM1360 a představila se veřejnosti tradičně na La Rochelle Boat Show. Stala se hvězdou výstavy, kde byly hned podepsány 4 objednávky. Velmi pozitivní reakci si loď vysloužila také u evropských jachtařských novinářů.

 

2014 – Loděnice RM Yachts slavila v tomto roce 25 let od svého založení a vrátila se ke kořenům, když na sklonku roku 2013 představila v Paříži předprodukční koncept a v roce 2014 spustila na vodu model RM890. Během prvních třech měsíců od představení lodě přišlo 15 objednávek.

 

2015 – Na vodu byla spuštěna RM1070, která se designérsky nechala inspirovat menším modelem RM890 a reakce trhu byla opět velmi pozitivní. Svou podstatnou roli zde samozřejmě sehrála nejen konstrukce lodě, ale především její moderní design a reálné plavební výkony. Loděnice RM Yachts dosáhla v roce 2015 historicky rekordního obratu ve výši 6,5 milionu euro.

 

2016 – Na vodu byla spuštěna RM1270, která navazuje konstrukčně, designérsky a svými výkony na všechny předchozí modely, které vždy spojovala výjimečnost.

 

Cesta loděnice RM Yachts potvrzuje fakt, že ten, kdo dělá svou práci dobře, nebojí se jít svou cestou, která ignoruje hlavní proud, a sází více na kvalitu a než na kvantitu, se nemusí bát o svou budoucnost. Vždy bude existovat dostatek jachtařů, kteří nebudou šetřit na své lodi a budou požadovat individualitu, mimořádné výkony a prémiovou kvalitu.

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Sunbeam

Loděnice | Petr Láska
title

Loděnice K&M Yachtbuilders

Loděnice | Petr Láska