Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Trochu jiný život

Flyer 8.8 se vyrábí na rozdíl od menších sourozenců pouze ve dvou provedeních. Minule jsme představili verzi SUNdeck, o které si myslím, že by mohla českým majitelům více "šmakovat" a nyní se podíváme blíže na provedení SPACEdeck.

 

Modelová řada Flyer 8.8 není úplně levnou záležitostí a tak je nutné se na obě verze této lodě dívat optikou lidí, kteří si tuto loď mohou dovolit. Principiálně lze říci, že lodě Flyer míří na zákazníka s velmi podobným psychologickým profilem, stejně uvažujícího s velmi podobnými potřebami. Stejně tak, jak se liší jednotlivé lodě velikostí, liší se i ochota budoucích majitelů vydat příslušnou částku. Potřeby jsou však stejné. Jestli malý nebo velký Flyer je z pohledu estetiky a konceptu užitných funkcí úplně jedno.

Stejné pohnutky rozdělí budoucí majitele na příznivce SUNdeck a SPACEdeck bez ohledu na to, zda jde o provedení 5.5 nebo 8.8. Někdo bude preferovat velkou uzavřenou kajutu a někdo otevřenou prostornou příď. Nikdo nebude chtít na lodi dlouhodobě žít a většinou bude loď sloužit jako doplněk k domu na pobřeží. Všichni budou svůj Flyer používat k jedno nebo dvoudenním výletům. Někdo bude v realizaci svých potřeb střízlivější a sáhne po menší lodi, někdo bude mít jinou výchozí ekonomickou situaci a nebude mít potřebu šetřit. Pak si dopřeje prostor, kterého na lodi není nikdy dost. Samozřejmě, že s velikostí roste i míra bezpečnosti lodě při provozu na moři v nepřízni počasí. Také lokalita, kde bude loď provozována bude hrát svou roli. Pokud budou budoucí majitelé vyplouvat například z Tisna do zákoutí blízkého okolí Murteru, nebudou řešit stabilitu lodě ve vlnách a nejspíš vůbec nevyplují, když tomu nebude příroda nakloněná. Naopak v jiných lokalitách, kde je z domovského přístavu na nejbližší romantické zátoky delší vzdálenost přes otevřenější moře, bude velikost lodě, její chování na vlnách, ovladatelnost a potažmo plavební bezpečnost hrát zásadní roli. Tam velikost řady 8.8 jistě najde své opodstatnění, protože počasí se může rychle změnit. Flyer 8.8 tedy není svou velikostí k denním výletům jen rozmarem nebo zbytečným luxusem. Zatímco nejmenší Flyer 5.5 začíná bez motoru na ceně cca 11 000 eur bez DPH, musí zájemci o největší Flyer 8.8 zaplatit v základní výbavě bez motoru 44 800 eur bez DPH. Není výjimkou, že cena dobře vybavené lodi s odpovídající motorizací dosáhne ceny 100 000 eur.

Proto jsem na začátku říkal, že Flyer 8.8 není z nejlevnějších. A nemyslel jsem to ve vztahu k cenám konkurenčních produktů, ale ve vztahu k tomu jak často a jaké prožitky nám má loď v jednom kalendářním roce přinést. Proto je velmi důležité, i když koukáte na 100 000 eur jako na dobrou cenu, zvážit, zda toto skutečně využijete, aby vaše dovolené například v Chorvatsku nezačaly kvůli ceně lodě konkurovat jiným atraktivním světovým lokalitám, kde si můžete loď na dobu dovolené půjčit. A blížím se tímto pomalu k vyjádření svého spekulativního profilu budoucího zákazníka na Flyer 8.8 SPACEdeck.

Musí to být člověk, který se zamiluje do jednoho místa, rád se sblíží s místními, rád se tam cítí jako doma, nemá problém jezdit na stejné místo, nehledá poznávání, nýbrž relaxaci v důvěrně známém prostředí, má na břehu svůj dům nebo si ho najímá a u privátního přístaviště se na vlnkách pohupuje jeho Flyer 8.8 SPACEdeck, s kterým vyráží na nejbližší oblíbená místa. Přespání na lodi považuje za nouzové řešení, byť přitažlivé a dobrodružné. Nehledá v tom případě luxus a rád zůstane v zátoce na ostrově spát i na palubě pod persenikem. Malá kajuta nabízí místo na uschování osobních věcí a na pouhé přespání, nikdo nemá zájem trávit tam více času, než je nezbytně nutné. Sociální zařízení nezmiňuji, protože je u devítimetrové motorové lodě samozřejmostí. To je právě rozdíl proti SUNdeck, který nabídne provedení kajuty, v které můžete s radostí trávit čas (vařením, prací na počítači, čtením, sezením u skleničky, schováni před Sluncem, větrem, deštěm, posezením s přáteli). Naopak SPACEdeck nabídne na úkor kajuty spolucestující posádce při plavbě bezpečné a okouzlující chvíle v otevřené přídi. Zadní část lodě je u obou provedení řešena velmi podobně.

Trup lodě využívá technologie AirStep, která při přechodu do skluzu vhání pod trup lodě vzduch, resp. vytváří pod trupem mezi vodou jakýsi vzduchový polštář, díky kterému loď snáze přechází do skluzu dosahuje při nižší spotřebě vyšších rychlostí.

 

Technické údaje

Celková délka            9,00 m

Délka trupu               7,98 m

Šířka                        2,94 m

Suchá hmotnost        3 478 kg

Nádrž na palivo         400 l

Nádrž na vodu           100 l

Motor  závěsný max. 500 k

Kategorie plavby CE B8/C11

Cena   44 800 eur bez DPH

www.bemex.cz

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

S Torpedem z Prahy kolem Evropy 2

Plavba | Pavel Polák
title

Lagoon SEVENTY 7

Představujeme | Tomáš Kapička