Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Pro jeden pár rukou

Před dvanácti léty představil světu Švýcar Josef Schuchter svou dnes velmi úspěšnou sportovní loď Esse 850, která se jednoznačně prosadila a patří dnes na mezinárodním poli k uznávané one design třídě.

 

Pod úspěšnou konstrukci, která měla výhradně sportovní poslání, se podepsal Umberto Felci. Během let přišlo na svět provedení s označením Esse 850 L, kde písmeno L znamená Luxus. Tato loď byla určena speciálně pro jachtaře na vnitrozemských vodách, kteří si při svém rekreačním jachtingu rádi užívají pocitů, typických hlavně pro sportovní lodě. Esse 850 L má krátký T-kýl s ponorem pouhých 1,50 m, když standardní sportovní provedení má ponor 2,20 m. Aby bylo dosaženo odpovídající stability lodě, je samozřejmě v krátkém kýlu více balastu. Provedení 850 L má také na rozdíl od sportovní verze stěžeň a ráhno z hliníku, přičemž oba prvky takeláže jsou o poznání kratší a loď disponuje menší plochou plachet. Standardně je ve výbavě samopřehazovací kosatka.

Nyní se tedy jako novinka na trhu objevuje verze Esse 850 LE (Luxus, Effektivität) a je samozřejmě dalším derivátem původní sportovní Esse 850. Cílí na jachtaře, orientované na sportovní lodě, ale využívající loď jako typický daysailer. Zákazníkem by měl být někdo, kdo se nechce prioritně zúčastňovat regat na třídové lodi, ale přitom při jachtingu hledá radost ze sportovního svezení. Esse 850 LE tak nabízí kevlarový stěžeň a současně samopřehazovací kosatku. Loděnice Esse Boats si představuje využití této lodě tak, že si jde zajezdit buď sám majitel, nanejvýše s dalším členem posádky. Loď je tedy tak konstruována, aby nabídla sportovní techniku a současně byla snadno ovladatelná jedním párem rukou a nebylo potřeba mít pro dosažení sportovních zážitků kompletní posádku. Tato štíhlá a rychlá loď počítá s absencí větší posádky, která by dovažovala na návětrné straně, tomu je přizpůsobena jak karbonová takeláž, tak i rozložení hmotností lodi. Díky úhlu sálingů se takeláž obejde bez zadního stěhu. Pro lepší ovladatelnost a pohyblivost s minimální posádkou je loď vybavena vestavěným motorem Yanmar 1GM a nebo na přání elektropohonem Torqeedo. Každopádně jakýkoliv druh pohonu je za příplatek.

Verze Esse 850 LE se stěžněm z uhlíkových kompozitů přijde v základním provedení včetně DPH na 88 360 euro, což je o 15 tisíc euro více, než stojí verze L s hliníkovým stěžněm, kde je základní cena 73 185 euro včetně DPH. Za sadu dobrých plachet (hlavní, kosatka, genaker) je potom potřeba připlatit dalších cca 10 000 euro. Vestavěný diesel přijde na 15 tisíc a elektropohon na 14 tisíc euro.

 

Technické údaje

Celková délka            8,50 m

Délka na vodorysce   7,98 m           

Šířka   2,20 m

Ponor  2,00 m           

Suchá hmotnost        1360 kg

Balast  750 kg

Hlavní plachta           25,40 m2       

Ksatka            12.85 m2       

Motor  diesel Yanmar 1GM/elektro Torqeedo

esseboats.ch

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Beneteau Figaro 3

Novinky | Michal Štěpán
title

Italia 9.98 Club

Novinky | Petr Láska