Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Od klasiky k moderně

Holandskou loděnice Saffier Yachts z IJmuidenu známe u nás především díky firmě ProYachting, která vloni přivezla na Lipno hned dva kusy. Dosavadní produkce daysailerů a weekendsailerů se designérsky nesla spíše v retro stylu. Už model SE 33 trochu vybočil, aby největší SE 37 přišel s naprosto individualistickou modernou.

 

Loděnici Saffier Yachts vedou bratři Dennis a Dean Hennevangerovi a oba mají sklony k mimořádným počinům. Jak kvalitativně, tak i designérsky. Představení svého záměru na stavbu vlajkové lodi si nechali jako překvapení na období Vánoc. Dvě kormidelní kola uprostřed lodi u nástavby, celý kokpit za kormidelními koly a poprvé v historii loděnice výklopný kýl, to jsou kromě jiného dva charakteristické konstrukční prvky. Umístění kormidelních kol uprostřed lodě je mimo jiné v současné produkci lodí jedinečné a zatím se k tomuto řešení nikdo jiný neodhodlal. Všechna lana, výtahy, otěže a trimovací lana jsou stejně jako u ostatních modelů vedena pod palubou a vycházejí na povrch až u vinšen u kormidelních kol. Paluba lodi tak za všech okolností působí uklizeně.

Layout kokpitu bude podle přání zákazníků variabilní a celý kokpit překrývá složitelné bimini. Kormidelník pak bude chráněn před odstřikující vodou přímo sprayhoodem.

Sklopný stůl v kokpitu lze v případě, že ho nebudete potřebovat, celý schovat v podlaze kokpitu. V zadní části lodi pak je stabilní lůžko na slunění. I přes svou délku 37 stop stále půjde o daysailer, který ovšem díky svému vybavení v interiéru nabídne dostatek pohodlí i pro více nocí na palubě. Každopádně sportovní dispozice lodě mají přednost před komfortem ubytování. Kromě sportovní hliníkové takeláže od Seldénu je v lodi zavěšen na dlouhé ploutvi T-kýl, kde budoucí zákazníci mají možnost zvolit mezi verzí s ponorem 1,70 metru a nebo 2,10 metru. Konstrukční novinkou loděnice prý bude také sklápěcí kýl, který bude kombinován s dvěma kormidelními listy a prý nebude problém s takovou konfigurací v přílivových vodách nasednout. Součástí přední části trupu bude pevný čelen, který ponese buď genaker a nebo Code 0. Standardní přední plachtou bude samopřehazovací kosatka, za příplatek zákazník získá 108 % genou.

Největší překvapení se patrně odehraje v podpalubí, kde ve srovnání se všemi ostatními sesterskými loděmi naleznete otevřenou přední kajutu s vlastním sociálním zařízením. Ztvárnění interiéru bude stejně futuristické, jako vnější vzhled lodi a další dva spáči naleznou místo jak v salonu na pravoboku a nebo na stejné straně vzadu v hundekóji. Na levoboku je umístěna nezvykle rozměrná kuchyně. Trup je ze sendvičového sklolaminátu s pěnovým jádrem a o motorový pohon se bude starat vznětový tříválec Yanmar se saildrivem. První exemplář by měl být na vodě v létě 2017 a cena včetně DPH se bude pohybovat okolo 249 000 euro.

 

Technické údaje

 

Celková délka (včetně čelenu)        12,00 m

Délka trupu   11,00 m

Délka na vodorysce   10,00 m

Šířka   3,45 m

Ponor  1,70/2,10 m

Výška stěžně nad hladinou  16,00 m

Suchá hmotnost        4800 kg

Balast  2050 kg/43 %

Hlavní plachta           43,00 m2

Samopřehazovací kosatka    25,00 m2

Genua (108 %)         32,00 m2

Code 0            93,00 m2

Genaker          115,00 m2

Cena vč. DPH 249 000 euro

www.proyachting.cz

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Melges 40

Novinky | Michal Štěpán
title

Esse 850 LE

Novinky | Michal Štěpán