Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Cenový trhák

Polská loděnice Viko Yachts vznikla v polovině osmdesátých let a patří ke stálicím polského jachtařského průmyslu. V letošním roce si připravila pro jachtaře s označením Viko S26.

 

Na webových stránkách loděnice se dozvíte, že chtějí každý rok přivést na svět jednu novou loď. Nabízí se v té souvislosti otázka, zda je to vůbec třeba. Zda to je cesta k úspěchu?

Každopádně jejich poslední novinkou je Viko S26, které patrně nejvíce oslovuje domácí jachtařskou scénu, ale stranou jistě nezůstanou jak české, tak i německé a jiné evropské vnitřní vody. Když říkám vnitřní vody, tak tím nechci nijak snižovat dispozice produktů této loděnice. Také na moři pluje spousta podobných ploutvových lodí, které jejich majitelé vozí za sebou na přívěsu. Nepochybně Viko S26 zvládne i slanou vodu, ale ruku na srdce, loď na moře přece jen vypadá jinak. Kdo tedy chce, ten ať si svou loď odveze tam, kam chce. Myslím si ale, že lodím s ploutvokýlem, v této velikosti a robustnosti konstrukce to bude nejvíce slušet na vnitřních vodách. Ale to přece není nic hanlivého.

Viko S26 je velmi zdařilé designérsky, kdy díky vyššímu boku může být nižší nástavba a loď tím získá líbivé proporce. Navíc vyšší bok s třemi obdélníkovými okny není na škodu zejména v místech, kde se voda někdy trochu vlní. Pryč jsou tedy doby, kdy polská designérská škola stavěla nadneseně lodě stejně vysoké, jako dlouhé. Tedy, když na délce šesti metrů dokázali polští konstruktéři vytvořit loď se stojnou výškou, zavřenou toaletou a dvěma prostory pro spaní.

Viko S26 je pohlednou, moderní a předně levnou lodí. Stejně, jako je vlajková loď S30 s cenou 35 600 euro včetně DPH nejlevnější lodí ve svém segmentu 30stopých lodí, je i případě modelu S26 cena 22 190 euro včetně DPH nejnižší na trhu. Jde samozřejmě o cenu bez motoru. Nízká cena je samozřejmě u každého výrobku vždy něčím vykoupená, a tak nelze srovnávat například Viko S30 s Hanse 315, které přijde minimálně na dvojnásobek. Někde tedy něco chybí, ale je otázka, zda to bude někomu chybět při daném využití lodě.

Na první pohled však na lodi nic nechybí. Viko S26 je přepravitelné za osobním automobilem, nabízí rozměrný kokpit a standardní provedení takeláže, což přináší snadnou ovladatelnost lodě. V interiéru mile překvapí uzavíratelné sociální zařízení, rozměrné lůžko v zádi pod kokpitem, plnohodnotná kuchyňka s dřezem, lednicí a vařičem, skládací jídelní stůl a tradiční lůžko v přídi.

Viko S26 je vhodnou alternativou pro trávení volného času na nedaleké přehradě a nebo na poznávání jiných evropských vnitrozemských vod. Předpokládám, že se majitel takové lodě nebude pouštět do žádných extrémů. V tom případě pak nikdy nepochopí můj výrok, že na lodi musí za tak málo peněz někde něco chybět. Ten cenový zázrak totiž tkví v použití lacinějších materiálů, v jejich subtilnějším využití a v kvalitativně standardním zpracování. Nesmíte čekat, že je někde víc materiálu, než je nezbytně třeba. Nesmíte čekat, že nerezové díly budou nerezové po celou dobu životnosti lodě. Nesmíte očekávat prémiovou přesnost zpracování a když tak učiníte a budete se o loď sami dobře starat, pak si užijete na vodě stejně radosti, jako kdokoliv na jiné lodi.

 

Technické údaje

Celková délka            8,50 m

Šířka   2,80 m

Ponor  0,35/1,45/1,65 m

Stojná výška v salonu           1,85 m

Suchá hmotnost        1650/1950 kg

Balast  600/800 kg

Plocha plachet           29-35 m²

Genaker          34-38 m²

Počet lůžek     4-6

Kategorie plavby CE C/B

Cena vč. DPH 22 190 euro

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Marlow Hunter 31

Představujeme | Petr Láska
title

Vše nejlepší k narozeninám, Zdeňku

Co se děje | Petr Láska