Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Mít plán

Francouzská loděnice Wauquiez je jednou z těch, které se nestávají součástí velkých globálních koncernů. Také Beneteau mělo kdysi zájem koupit tuto loděnici, která však na tyto nabídky neslyšela.

 

Loděnice Wauquiez si jednoznačně drží bez ohledu na současné trendy svou firemní filozofii. Tyto lodě nepatří k nejlevnějším a nenaleznete je ve flotilách charterových společností. Tedy alespoň ne programově. Možná se někam do charteru může jeden kousek zatoulat. To však pouze v případě, že majitelé takové lodě ztratí ekonomickou sílu, aby jí dále drželi a nedokážou se s ní rozloučit. Zisk z pronajímání tak může pokrýt náklady na její roční provoz. Ale spíše počítejte s tím, že na palubu takové lodě vstoupíte, pokud si jí nekoupíte, jen na některých výstavách.

Wauquiez má v nabídce v podstatě tři modelové řady. Modelová řada Pilot Salon, přestože se objevila v nabídce až na počátku 90. let, je synonymem toho, co si každý pod jménem Wauquiez představuje. Pak je tady starší modelová řada Centurion, která je v nabídce od 70. let minulého století a je laděna sportovněji a designérsky se vždy drží současných módních trendů. Je to celkem pochopitelné, protože zcela jistě existují zákazníci, kterým se líbí lodě poplatné současným trendům a přesto vyžadují výrazně vyšší úroveň kvality a více individuality. Ne každému se líbí klasický Pilot Salon. Třetí řadou je daysailer Optio, který je samostatnou kapitolou.

Budoucím přírůstkem do tradiční modelové řady tedy bude Pilot Salon 42. Vžijte se do pozice loděnice, kdy máte v současném portfoliu modelů tři lodě – 48, 58 a 65. Podvědomě cítíte, že musíte něco udělat, že musíte přijít s něčím novým, abyste zaujmuli trh a zvýšili ziskovost loděnice. Budete se rozhlížet kolem a uvidíte trend masových loděnic, které zaměstnávají týmy marketingových „expertů“ a kde je předpoklad, že ze získaným průzkumů jasně vyplynulo, kde je na trhu potenciál. Bavaria C57, Hanse 675, Dufour 63, Oceanis 62, Jeanneau Yacht 58 a další se vydali cestou k větším lodím. Středním segmentem naplňují potřeby charteru, o malé lodě moc velký zájem mezi soukromými majiteli není a bohatí budou i přes všechny výkyvy trhu vždy bohatí. Tak pojďme jim vstříc. Obecně klesající nároky trhu na kvalitu lodě jim dávají za pravdu a v jejich případě metr délky lodě vyjde nejlevněji.

Je zde však i klientela, která si koupí jen to, co skutečně potřebuje. A to bez ohledu na cenu za metr lodě. Této klientele má vyjít vstříc nový Wauquiez Pilot Salon 42, který se bude trhu postupně odkrývat v průběhu roku 2017 a na vodu by měl být spuštěn exemplář s číslem trupu 1 v roce 2018. Tato loď vzniká v duchu tradičních hodnot a elegance lodí Wauquiez. Po deseti letech od ukončení výroby 40stopého Pilot Salonu se tedy loděnice vrací s neskrývaným očekáváním k potenciálu tohoto segmentu trhu.

 

Technické údaje

Celková délka            12,99m

Délka na vodorysce   11,80m

Šířka   4,32m

Ponor  2,15m

Motor  Yanmar75 k

Suchá hmotnost        10 700 kg

Hlavní plachta           46m²

Genoa 43.5m²

www.wauquiez.com

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Technohull

Novinky | Michal Štěpán
title

Viko S26

Novinky | Petr Láska