Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Jedna koncepce, dvě lodě

Holandská loděnice C-Yacht chystá uvést na trh dvě nové lodě, a to nezvykle se zadním kokpitem. Obě lodě vznikají paralelně jako jeden koncept ve dvou odlišných délkách trupu a obě vznikají ve spolupráci se stávajícími zákazníky.

 

Loděnice C-Yacht, sídlící v holandském Lelystadu na břehu Markermeeru, je známá především díky svým velmi robustním konstrukcím se středovým kokpitem. Již současně nabízený nejmenší model 1050cc se drží koncepce se středovým kokpitem a nechává svým majitelům pocítit výjimečnost. Loděnice staví lodě především pro majitele, kteří na jejich palubách tráví velkou část času a mnozí jsou na cestách kolem světa.

Je tedy velmi nezvyklé, když se loděnice nyní chystá přijít s dvojicí nových modelů se zadním kokpitem. Každému takovému rozhodnutí předchází zevrubná analýza trhu a vyhodnocení potenciálu. Když se tedy stavitel tak konzervativně pojatých lodí rozhodne vykročit do segmentu lodí se zadním kokpitem, je nad Slunce jasné, že zde vidí tržní potenciál. Vedení loděnice se však nechce vzdálit novou koncepcí své tradiční klientele a tak již v květnu 2014 zahájili mezi svými klienty dotazníkovou akci, která měla za cíl shromáždit názory majitelů lodí na koncepci se zadním kokpitem.

Společně se studiem architektů Dykstra Naval Architects loděnice vyhodnotila všechny názory svých zákazníků, definovala co je možné a všechny realistické výstupy z této diskuze začlenila do konkrétního projektu obou nových modelů. Zástupci holandské loděnice pak na výstavě v Düsseldorfu prezentovali veřejně svůj zájem vyrábět lodě se zadním kokpitem - C-Yacht 47ac a 42ac a představili první počítačové retuše, chcete-li renderingy. V této fázi následují další rozhovory se zákazníky, aby se zohlednily jejich potřeby při dalším doladění nového projektu. Je již rozhodnuto, že jako první spočine na vodě menší z dvojice, C-Yacht 42ac a následně půjde do výroby větší 47ac.

Oba modely, kterým studio Dykstra Naval Architects vdechlo moderní dynamické tvary, budou identické nejenom při pohledu zvenčí, ale také svou koncepcí. Každopádně budete kromě velikosti jen velmi těžko hledat rozdíly mezi oběma loděmi. A to i v interiéru, kde bude vše jen o něco větší, ale layout zůstává stejný. Tříkajutový interiér doplní dvojice sociálních zařízení. Podle přání zákazníků může být jedna ze zadních kajut nahrazena ze salonu přístupnou obrovskou bakistou, jako skladovacím prostorem. Tato konfigurace bude zejména oblíbená mezi jachtaři, kteří s malou posádkou budou trávit na lodi většinu času a upřednostní úložné prostory. Namísto zadní sprchy pak může být loď vybavena rozměrným navigačním stolkem. Kromě volby konfigurace interiéru bude loděnice samozřejmě vycházet vstříc zákazníkům co se týká barevnosti a kvality uvnitř použitých materiálů, dřeva a čalounění.

Standardně bude loď osazena samopřehazovací kosatkou a na přání zákazníků malou genou. Vinšny pro výtahy budou umístěné po obou stranách hlavní lukny, vinšny pro otěže geny, genakeru nebo Code 0 budou umístěné co nejblíže kormidelnímu stanovišti, aby bylo možné loď pohodlně ovládat jedním párem rukou. Vinšna otěže hlavní plachty bude umístěná uprostřed jako součást nosné konstrukce stolu v kokpitu. Ostatně podobnou konstrukci zvolili konstruktéři pro švédskou Maxi 1200. V duchu současných módních trendů se nese i rozměrná vyklápěcí koupací plošina.

Zákazníci budou moci volit mezi dvěma typy kýlů s ponorem 1,90 m, resp. 2,20 metru. Loděnice netají ani ceny, a tak již existují pro oba modely oficiální ceníky, z nichž vyplývá, že menší model přijde ve standardním provedení na 425 000 euro vč. DPH a větší na 625 000 euro vč. DPH, avšak bez plachet.

 

 

Technické údaje C-Yacht 42ac

Celková délka            12,97 m

Délka trupu   12,50 m

Délka na vodorysce   11,60

Šířka   4,10 m

Ponor  1,90/2,20 m

Suchá hmotnost        11 500 kg

Balast  40 %

Výška nad hladinou  19,19 m

Hlavní plachta           55,00 m2

Kosatka          43,00 m2

Samopřehazovací kosatka    35,00 m2

Genaker          162 m2

Stojná výška   2,05 m

Kategorie plavby CE A

Design                        Dykstra Naval Architects

Cena   425 000 euro vč. DPH

www.c-yacht.com

 

Technické údaje C-Yacht 47ac       

Celková délka            14,43 m

Délka trupu   13,90 m

Délka na vodorysce   12,98

Šířka   4,40 m

Ponor  1,90/2,20 m

Suchá hmotnost        13 200 kg

Balast  40 %

Výška nad hladinou  21,19 m

Hlavní plachta           64,00 m2

Kosatka          49,00 m2

Samopřehazovací kosatka    41,00 m2

Genaker          179 m2

Stojná výška   2,05 m

Kategorie plavby CE A

Design                        Dykstra Naval Architects

Cena   625 000 euro vč. DPH

www.c-yacht.com

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Wauquiez Pilot Salon 42

Novinky | Petr Láska
title

Technohull

Novinky | Michal Štěpán