Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Nový trimaran z Vietnamu

V Düsseldorfu představoval evropský dealer nový trimaran Corsair 760, který budil zaslouženou pozornost. Každý trimaran budí představy o rychlosti, což je asi nejopojnější, ale Corsair 760 budí i představy hezké rodinné dovolené. Finální provedení lodě závisí na přání majitele.

 

V Hočiminově městě má sídlo loděnice Corsair Marine, která působí na trhu už třicet let a přesvědčila svět o svých kvalitách. Prodejní síť má výrobce tak hustou, že nevynechal na všech kontinentech jediný významný lokální trh. V Evropě pak má zástupce ve všech zemích, které mají moře.

Asi s největším zájmem se trimarany Corsair setkávají v lokalitách s mělkou vodou a spoustou korálových útesů. Ponor bez spuštěného daggerboardu je pouhých 0,3 metru, se spuštěným daggerboardem to potom je 1,60 metru. Zatímco ostatní kýlové plachetnice zůstávají daleko bezpečně od mělčiny, s Corsairem můžete zajet pomalu až na pláž a vyvázat se ke kotvě ještě na břehu. Druhou velkou výhodou bude pro dobrodružné duše rychlost plavby, které dají přednost před komfortem kýlové plachetnice. Model Corsair 760nahrazuje svého 24stopého předchůdce, kterého bylo vyrobeno 800 exemplářů, přičemž za celou dobu existence loděnice bylo vyrobeno a do celého světa prodáno 3000 lodí se značkou Corsair. Někteří z majitelů podnikly s trimarany Corsair plavbu kolem světa a například výzkumníci z Norwegian Arctic si zvolili trimaran Corsair 31 k prozkoumání Severozápadní pasáže. To jsou všechno vyznamenání, které výrobci propůjčili spokojení majitelé těchto lodí.

Standardně je loď dodávána s takeláží z lehkých slitin hliníku, za příplatek si potom budoucí majitel může objednat takeláž z uhlíkových kompozitů, která je ovšem standardní výbavou u provedení Corsair 760 SPORT. Výkonnost lodi si můžete představit z poměru oplachtění ke hmotnosti lodě, kdy tento poměr v případě lodě Corsair 760 činí 42,9 m2 na jednu tunu hmotnosti lodě. Pro lepší představivost stejnou plochou plachet disponují devítimetrové kýlové plachetnice se suchou hmotností cca 3,5 tuny. Corsair 760 je tedy pouze matematicky a velmi zjednodušeně až 3,5x dynamičtější, což v praxi určitě takto přímou úměrou pojaté neplatí. Ale výkon lodi bude jistě fascinující. Loď je konstruována pro ovládání jedním párem rukou, takže všechny ovládací prvky jsou stažené do kokpitu do dobré dosažitelnosti kormidelníka.

Corsair 760 vzešel z pera francouzského designéra Francois Perus a jeho týmu z firmy Perus Yacht Design a při jeho návrhu byly zohledněny všechny zkušenosti, poznatky a připomínky majitelů předchozího modelu. Pokud s lodí přijedete na přívěsu k vodě, nebude trvat ani 25 minut a celá loď bude složená a připravená k plavbě. Postavené takeláže je tak snadné, že ho zvládne jedna osoba. I když je nutné zmínit, že další pár rukou činí složení lodě ještě snazším. Po celém dnu jachtingu trvá stejně dlouho loď odstrojit, složit takeláž a plováky k trupu, naložit na vlek o odjet domů. Svými rozměry odpovídá všem národním předpisům EU pro přepravu předmětů na přívěsu a svou nízkou hmotností může být přepravován za každým běžným automobilem střední třídy. Na vodě potom máte plnohodnotnou loď, na které můžete strávit celou dovolenou. Výhodou je, že nepotřebujete žádné stabilní místo na kotvení, loď můžete mít doma na přívěsu a přitom můžete poznávat všechny evropské revíry, včetně moří.

Ve srovnání s předchůdcem mají plováky o 15% větší objem, což se zasluhuje o 2,5 stupně menší náklon při stejných povětrnostních podmínkách. Všechna nová konstrukční zlepšení, která pomohla k větší výkonnosti lodě se nijak nepromítla do snížené bezpečnosti plavby. Naopak, s novým moderním tvarem plováků a s jejich ještě větším vztlakem je bezpečnost Corsairu 760 ve srovnání s předchozím modelem výrazně vyšší.

Interiér lodi také nabízí více prostoru pro pobyt a zajímavým prvkem je skládací stůl uprostřed lodě. V jeho noze je skrytý daggerboard a stůl lze spustit dolů tak, že se v celé šíře lodi vytvoří v salonu další rozměrné dvoulůžko. Nebo lze stůl zcela uklidit pryč. Celý interiér lodi je proveden v bílé barvě, s kterou kontrastuje pouze barevné provedení čalounění a za tmy LED měsíční osvětlení. Dalším zajímavým prvkem je provedení horizontálního uzavírání hlavní lukny, které lez na speciálním mechanizmu pouze zvýšit, čímž vznikne pod jakousi střechou stojná výška u kuchyně.

Corsair 760 je jedním z nejvíce všestranných trimaranů na trhu, když nabídne vše jak pro rodinnou turistiku, tak i pro účast na regatách. Výrobce publikovaná cena z výroby činí 69 999 amerických dolarů bez daně. Pokud však k ní připočteme náklady na dopravu do Evropy, předprodejní servis, přívěs, závěsný motor a dalších pár nezbytných prvků výbavy, dostaneme se na cenu přesahující 80 000 euro, za kterou tuto novou loď nabízejí někteří evropští prodejci. Když by si majitel objednal verzi SPORT s karbonovou takeláží, nějakou tou elektronikou a dalším speciálním kováním pro výkonnostní jachting, dostane se v závislosti na své náročnosti výbavy snadno s cenou na úroveň 100 000 dolarů.

Corsair 760 nepochybně budí zaslouženou pozornost a přestože se nám v českých podmínkách může zdát jeho cena vysoká a můžeme si představovat, co všechno se dá za 100 000 dolarů koupit, má před sebou slibnou budoucnost. Od svého obchodně velmi úspěšného předchůdce se cenově až tak příliš neliší a naopak nabízí výrazně vyšší užitnou hodnotu. V měřítkách celého světa se jistě najde dost těch, pro které je jeho cena v poměru k nabízené hodnotě akceptovatelná.

 

Technické údaje

Celková délka            7,39 m

Délka na vodorysce   7,19 m

Šířka   5,46 m

Šířka složené  2,50 m

Ponor  0,3-1,6 m

Délka stěžně  10,53 m

Suchá hmotnost        899 kg

Hlavní plachta           24,87 m2

Kosatka          13,30 m2

Genua 24,33 m2

Spinaker         57,65 m2

Motor  max. 8 k

Cena z výroby                        69 999 USD bez DPH

www.corsairmarine.com

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Spirit 47 CR

Představujeme | Petr Láska
title

Viko S30

Představujeme | Petr Láska