Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Hledání výjimečnosti

Loděnice Sealine se stala před několika lety součástí Hanse Group a od té doby prožívá svůj nový rozvoj. V nabídce jsou tři modelové řady Cruise, Flybridge a Sport, jejich počáteční písmena se nalézají v označení modelu. Nyní loděnice představuje model C430, tedy novinku v řadě Cruise.

 

Když pomineme fakt, že údaj v označení modelu už dlouho nepředstavuje přesnou délku lodi ve stopách, ale je spíše marketingovým nástrojem, který řadí loď do určité kategorie, pak Sealine C430 vstupuje do velmi konkurenčního prostředí 40stopých motorových lodí. Modelová řada Cruise nabízel dosud nejmenší model C330 a největší C530. Tedy je to spíše taková hra se slovy, protože nejmenší a největší model byly zatím jediné dva modely této řady. S příchodem modelu C430 si toto označení konečně zaslouží.

Sealine C430 nabízí díky své délce dostatek vnitřního prostoru pro až tři dvoulůžkové kajuty, moderní design se zajímavou proporcí vnějších rozměrů a tvar trupu se dynamickými a bezpečnými plavebními dispozicemi. Dobrý jízdní výkony a ovladatelnost zajišťují výkonné motory Volvo Penta s pohonnými jednotkami IPS. Všechny důležité informace zprostředkuje kormidelníkovi Smart Boat System (SBS), přes jehož na pevno vestavěný displej lze ovládat některé funkce lodě, nebo přes připojený chytrý telefon anebo tablet. V duchu ostatních modelů této značky C430 vyniká velkými prosklenými plochami salonu, které umožňují jak dobrý výhled všemi směry, tak i dostatek přirozeného světla v interiéru.

Základním stavebním prvkem dobré ovladatelnosti lodi a jejího chování na neklidné hladině je tvar trupu. C 430 má hluboký V profil trupu, což mu umožňuje bezpečnou a komfortní plavbu za všech podmínek. Tvar trupu se dobře zařezává do vln a minimalizuje jinak nepříjemné tvrdé rázy. Obě úrovně podlah jsou do trupu vlaminovány tak, že posilují torzní tuhost trupu a jeho tím i jeho chování na vlnách. Právě pevnost trupu, který už nevyžaduje další zpevnění s nástavbou salonu umožňuje tak široké použití zasklených ploch. Nový Sealine C430 tak má plochu veškerých oken 26 m2, což je zatím ve stavbě lodí tohoto typu ojedinělé.

Sealine C430 je standardně vybaven dvojicí motorů Volvo Penta IPS 400 s řízením přes joystick, což činí manévrování s lodí ve stísněných prostorách některých marín velmi jednoduchým. Za příplatek lze na přání zákazníka vybavit loď pohonnými jednotkami IPS 500 nebo IPS 600, s nimiž Sealine C430 dosáhne rychlosti 33 uzlů a nabídne tak velké potěšení z plavby. Velký skleněný displej na přístrojové desce nabídne všechny informace o strojních systémech a také samozřejmě všechny navigační informace. Díky trimovacímu zařízení Humphrey Interceptor je příď lodi při plavbě ve skluzu níže, než je obvyklé, což nejen výrazně zlepšuje viditelnost na vše, co se děje před lodí, ale především tento systém snižuje spotřebu paliva. Samozřejmě díky tomuto systému je také rychlejší přechod mezi výtlačnou plavbou a skluzem.

Standardní uspořádání lodě nabízí uprostřed lodě velkou majitelskou kajutu a v přídi také prostornou kajutu pro hosty. V případě, že majitel vyžaduje více lůžek, je možné přesunout majitelskou kajutu do přídě a ve středu lodě tak vzniknou vedle sebe dvě menší kajuty pro hosty, každá s pohodlným dvoulůžkem. V každém případě je loď vybavená dvojicí koupelen s rozměrným stropním oknem, kterým lze koupelnu jak dobře větrat, tak i prosvětlit přirozeným světlem. Prostorný salon se sezením ve tvaru U, prosklené plochy a elektricky posuvná střecha salonu dotvářejí celkově luxusní dojem. Posuvné dveře vedle kormidelny umožňují snadné vystoupení kormidelníka na příď při vyvazování a stejně tak dobrý výhled do boku při kotvení.

 

Technické údaje

Celková délka           13,06 m

Šířka   4,20 m

Ponor 1,33 m

Výška nad hladinou 3,33 m

Suchá hmotnost       13 300 kg

Nácrž na vodu          450 l

Nádrž na palivo        1150 l

Motory           2x Volvo Penta IPS 400

Největší rychlost       33 uzlů

www.tpscentrum.cz

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Bavaria E40

Novinky | Petr Láska
title

Rossoragno RR28

Novinky | Petr Láska