Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Nezaměnitelný

Henri Amel založil svou loděnici v Hyères v roce 1962 a až o dva roky později se výroba rozjela na plné obrátky. Byl jedním z těch, kdo správně zachytili nástup laminátu v segmentu rekreačních plavidel. Lodě Amel vždy byly nezaměnitelné, nejenom svou kvalitou, ale především svým vzhledem, který je dodnes velmi osobitý.

 

Když prostory loděnice v roce 1968 vyhořely, postavil Henri Amel novou loděnici v Périgny v průmyslové zóně nedaleko La Rochelle. S novou loděnicí přišla i nová etapa modelů lodí. Podstatně se zvětšily a dostaly za bezpečným středovým kokpitem zadní kajutu se samostatným vstupem. Součástí designu té doby také byly také pevný prosklený sprayhood, který v podstatě celý kokpit uzavíral, tak u větších modelů dvojice stěžňů.

Nyní Amel představil svou poslední novinku, model 50, který by měl být poprvé spuštěn na vodu v červnu letošního roku a veřejnosti by se tato loď poprvé představila v září 2017 na Cannes Yachting Festival. Už to je jeden z důvodů, proč se letos do Cannes vypravit. Na vodě se tam prezentují modely, které jinde neuvidíte.

Amel 50 představuje vstup loděnice do nové epochy své existence, spolu s novým designem přináší i širokou volbu provedení a technických řešení. S touto 15metrovou lodí loděnice otevírá koncept, jehož naplnění by mělo přinést novou kategorii zákazníků. S širokým množstvím individuálních variant provedení, s vysokým výkonem lodě a extrémním komfortem, což jsou charakteristické prvky know-how loděnice Amel, vykročí tato loď za náročnou klientelou.

Amel 50 je loď, která je konstruována pro dlouhodobé užití a pro majitele, kteří se například chtějí vydat na cestu kolem světa. I přes to, že má na zvyklosti Amelu kratší trup, dokáže nabídnout dostatek bezpečnosti a současně dobrou manévrovatelnost v menších marinách. Jde o ideální řešení, které vyhoví jak těm, kteří budou na lodi dlouhodobě žít, tak i těm, kteří jí budou využívat ke krátkodobé turistice. Výlet podle pobřeží ve dvou bude stejně tak snadný, jako plavba s větší posádkou přes oceán. Amel 50 chce přesvědčit zájemce o své všestrannosti.

Pro tuto loď zvolil Amel, i přes své tradiční pojetí jako ketch, klasické šalupové oplachtění. Není to pro loděnici něco nového, v minulosti loděnici opouštělo mnoho modelů se šalupovým oplachtěním, ale když se řekne Amel, tak si spousta jachtařů představí ketch s dvojicí stěžňů.

Architect Olivier Racoupeau říká: „Všechna použitá technika, jako například elektricky ovládaný rolfock nebo elektrické vinšny a další, činí manévrování s 50stopou lodí natolik snadnější, že už delší dobu není na lodích této délky nutné oplachtění ketche.“

Tradiční umístění kormidelního stanoviště pod pevným sprayhoodem je fascinující a při představě plavby v nepříznivém počasí musí být snem mnohých jachtařů. Stejně tak celý kokpit s jídelním stolem a dvojicí lavic je krytý sprayhoodem – jak před vodou a větrem, tak i Sluncem. Za kokpitem nad zadní majitelskou kajutou je obrovské opalovací lůžko, které mohou naopak závidět všechny ostatní plachetnice na světě.

Amel 50 bude vždy majitelskou lodí a patrně nikdy nebude možnost spatřit tuto loď v charteru, pokud její majitel brutálně nezchudne a nebude se snažit udržet jí tímto způsobem, ale o tom se nedozvíme, protože to bude maximálně jeden kus, který nikde na internetu pro velký zájem fajnšmekrů nenaleznete. Amel 50 je tedy v nabídce v tříkajutovém provedení, kdy velmi luxusní zadní kajutu nejpravděpodobněji využije majitel. Také velkoryse pojatá přední kajuta je určena hostům a před ní na pravoboku je malá kajuta s palandami, pokud by na lodi byla větší společnost.

 

Technické údaje

Délka trupu   15,51 m

Délka na vodorysce  14,50 m

Šířka   4,79 m

Šířka na vodorysce   4,06 m

Ponor 2,15 m

Výška nad vodou      22,50 m

Suchá hmotnost       18 750 kg

Balast 5 350 kg

Hlavní plachta          62 m2

Genoa 64 m2

Motor Diesel 110 k

Nádrž na vodu          600 l

Nádrž na palivo        675 l

www.amel50.com

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Sealine C430

Novinky | Michal Štěpán
title

Bavaria E40

Novinky | Petr Láska