Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Avantgarda

Každá loděnice vyniká nějakým svým typickým rukopisem, který je v podstatě důvodem pro to, aby u jejích dveří zazvonil nový zákazník. U dveří loděnice JFA Yachts nezvoní zákazníci příliš často, ale když někdo zazvoní, tak to je pořádně slyšet.

 

Loděnici v roce 1993 založili Frédéric Jaouen a Frédéric Breuilly a důvodem k tomuto kroku byla stavba hliníkové 22 metrů dlouhé šalupy Kermor. Po jejím dokončení, o dva roky později, přišly další dvě významné zakázky a těmi byl refit dvou superjachet. První lodí, určené k rozsáhlé renovaci, byla 33metrová plachetnice Amadeus z pera Philippa Brianda a druhou plachetnicí byla 30metrová Whither, pod kterou se kdysi podepsal Gilles Vaton. Ještě v roce 1999 žila loděnice z rekonstrukcí, z nichž stojí za to zmínit 36metrový škuner Magistral.

Zlom nastal v roce 2000, kdy spolu s rozšířením výrobních kapacit došlo na stavbu vlastních lodí. Limitem jejich velikosti pak byl pouze jeřáb v loděnici, jehož nosnost byla 2000 tun. V roce 2003 loděnice slavnostně předala první hliníkovou 37 metrů dlouhou motorovou loď Axantha novému majiteli. O rok později, v roce 2004, to byl první katamarán Sun Tenareze s délkou 25 metrů, který opustil brány loděnice. Rok 2007 přinesl významné ocenění, kdy International Superyacht Society udělila motorové 42 dlouhé eskortní lodi Bystander nejvyšší ocenění v kategorii od 32 do 43 metrů. Loděnice pak díky své poctivé práci dále rostla a v roce 2010 byla postavena speciální hala pro stavbu katamaránů.

Jde téměř vždy o individuální stavby větších rozměrů, takže z mnoha důvodů nic, bez čeho by se česká jachtařská obec neobešla. Nicméně katamarány JFA Yachts patří k tomu dobrému a jednoznačně k tomu velmi zajímavému, co může na svém vrcholu stavba rekreačních jachet představovat. Stejně, jako se otočíme za Porsche nebo Ferrari, aniž bychom měli potřebu si ho kupovat, můžeme se s klidem otočit za katamarány JFA Yachts. A nemusí to nic znamenat. Vždyť není nic špatného na tom, když projevíme svůj obdiv.

Loděnice JFA Yachts vystavovala letos od 19. do 23. dubna na výstavě International Multihull Boat Show v La Grande Motte ve Francii. Tato výstava je určená především vícetrupým lodím, tedy segmentu trhu, který v posledních letech stále roste. O to více je pro loděnice důležité, aby se zde prezentovaly. JFA Yachts na této výstavě loňský rok prezentovala veřejnosti hned tři modely s délkou přes 70 stop. To svědčí o významu výstavy a bonitě návštěvníků, protože jinak by loděnice nevydávaly tak velké peníze na prezentaci svých produktů.

 

Na stánku JFA Yachts tedy letos byly k vidění modely:

- Sun Tenareze – 85stopý na zakázku stavěný katamarán z laminátu, pod jehož design, resp. nautickou architekturu se podepsal Joubert Nivelt (nyní je loď přejmenovaná na Rose of Jericho).

- mousetrap – 110stopý na zakázku stavěný katamarán z uhlíkových kompozitů, jehož vzhled a plavební vlastnosti má na svědomí studio VLPL, které například navrhuje také katamarány Lagoon.

- WindQuest – trup číslo 1 modelu Long Island 85, který je částečně sériovým modelem a částečně podle přání zákazníka individualizovaným. Hliníkový trup je kombinovaný se sklolaminátovou strukturou a jeho duchovním otcem je Marc Lombard.

 

V tuto chvíli je již ve výrobě Long Island 85 s číslem trupu 2, pod jehož design se vedle Marca Lombarda v interiéru podepsal Franck Darnet a který v podstatě pokládá základy specifické sériové výrobě modelu Lang Island 85 s vysokou mírou zákazníkem volitelných prvků. Druhým sériovým modelem, jehož trup již je vyrobený, je Long Island 100. Katamarány Long Island nabízejí průlomové řešení layoutu tím, že majitelská kajuta je v přední části středové nástavby, kolem dokola prosklená a s přímým výstupem vpřed na trampolínu. Představení tohoto modelu se určitě budeme věnovat samostatně.

Kromě stavby vlastních lodí se loděnice JFA Yachts stále věnuje renovacím a technickým modernizacím starších lodí. Poté, co dokončila refit hliníkového 95stopého katamaránu Mashua Bluu, zahájila renovaci 60stopého katamaránu z uhlíkových kompozitů. Na programu je nyní také koncept 115stopého motorového katamaránu, který JFA Yachts vyvíjí společně se značkou Peugeot. www.jfa-yachts.com

 

Videa:

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Canal du Midi

Plavba | Pavel Rauner
title

Nomad AIS

Technické novinky | Petr Láska