Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Chorvatský příběh

Před patnácti lety začala společnost More Charter s charterem dvou patnáctiletých lodí a jejich podnikání se stále slibně rozvíjelo. Po patnácti letech pronájmu lodí se majitelé rozhodli založit loděnici a jako první postavit loď sami pro sebe.

 

Vznikla tak loděnice More Boats a vznikla její první plachetnice More 55, která se letos prezentovala na výstavě v Düsseldorfu. Samozřejmě s nadšením a duchem, který provázel stavbu první lodě, se pokračuje dál a nyní je již hotový trup menšího modelu More 40, o který bude jistě v charteru zájem. Základním rysem lodí More totiž není pouze velikost a množství kajut a lůžek, aby pronájem co nejvíce nesl, ale cílem je nabídnout zákazníkům moderní a rychlou loď, která kvalitou a použitými technologiemi představuje současně žádaný produkt.

Délka 55 stop je pro turistickou rekreační jachtu již docela dost. Ovládání takové lodě se už neobejde bez větší praxe a bez větší posádky. I když je ovládání tak snadné, že to dokáže jeden pár rukou, nebude nikdy v reálné situaci za plavby na škodu, když posádka bude také zkušená. Při této velikosti lodě už jsou všechny působící síly na plachtách za hranicí turistického standardu, který je většina lidí zvyklá zvládat.

More 55 přivedl na svět designér Maurizio Cossuti. Majitelé loděnice chtěli štíhlou, rychlou sportovní loď s moderním designem a to podle nich umí udělat jen Italové. Plachtaření a rychlost má Maurizio od narození v krvi a nemusí se tolik učit jako jiní. Jemu stačí to, co v sobě přirozeně má, jenom prožít. Jeho nadšení pro lodě, pro plachtění a pro vytváření čehokoliv nového je předpokladem pro úspěšnou misi, která má vytvořit moderní, rychlou a komfortní turistickou jachtu. Společně s týmem technických inženýrů, které vede Leo Curin, loděnice přivádí na svět lodě, které jsou sportovní, s lehkým designem trupu a dlouhou vodoryskou. Výkonné a bezpečné plachetnice, které je snadné ovládat a které nabídnou dostatek komfortu v moderně pojatém interiéru.

Trup a nosné struktury lodě jsou stavěné s nejvyšším standardem kvality a z nejkvalitnějších materiálů. Cílem je samozřejmě dosáhnout co nejnižší hmotnosti při co nejvyšší pevnosti, což jsou dva požadavky, které jsou proti sobě. Bylo tedy nesmírně důležité, aby se nalezl vyvážený poměr mezi hmotností a pevností. Bylo toho dosaženo tím, že byla použita víceosá skelná vlákna, vyztužená podélně vláknem z uhlíkových kompozitů. Trup a paluba jsou laminovány vakuovou infuzí vinylesterové pryskyřice, přičemž v celé podlahové části trupu je nosná struktura z nerezové oceli, na kterou je připevněn kýl, na který je posazen stěžeň. Byla tak vytvořena extrémně pevná struktura tam, kde na loď působí největší síly. Loď tak disponuje velmi vysokou torzní tuhostí.

Loděnice se ve svých proklamacích chlubí tím, že je zde pro své zákazníky po celý život. Že má zájem, aby koupí lodě začala cesta, po které půjdou se zákazníkem společně. Zní to hezky a řekněte mi, který výrobce jakýchkoliv produktů neříká to samé.

V interiéru se designér snažil přinést moderní tvary s tím, že nechá na příchozí dýchnout klasické zpracování drahého dřeva. Každý kousek materiálu, který je v interiéru, byl pečlivě vybírán, aby přinesl očekávaný estetický dojem a samozřejmě také perfektní funkcionalitu. Jako dřevo byl zvolen pro vnitřní výbavu lodě týk, který je ručně zpracováván a dva roky vysoušen. Barevné vyladění interiéru pak vytváří reálný útulný pocit domova. Veškerý nábytek pro More 55 je dodáván jednou z vedoucích společností na světě, která dodává pro výrobce luxusních jachet, společností Bobic Yacht and Aircraft Interiors. Všechny podlahy v lodi jsou značky Alucore, jde o hliníkové panely s vrchní laminátovou vrstvou s dezénem dřeva, což garantuje, že podlaha po mnoho let nedozná používáním žádných změn. Všechny závěsy dveří, kliky a další kování v interiéru je té nejvyšší kvality, kterou lze na trhu pořídit. A také všechny čalouněné komponenty lodě využívají materiály Aqua Clean s nanotechnologiemi, které zaručují odolnost proti otěru a snadné čištění.

K dispozici jsou tři layouty interiéru. V majitelských verzích se nejčastěji setkáte s tříkajutovou verzí, protože nejde o to ubytovat na lodi co nejvíce hostů, ale svým hostům nabídnout co nejvíce prostoru a pohodlí. Čtyř a pětikajutová provedení nejspíš uvidí charteroví zákazníci, když dvě kajuty v zadní části lodě zůstávají beze změn a namísto jedné velké majitelské kajuty vpředu jsou zde v ose lodě rozdělené příčkou dvě zrcadlově stejné kajuty, každá s vlastním sociálním zařízením. Ve čtyřkajutovém uspořádání jsou na palubě také čtyři sociální zařízení pro každou kajutu zvlášť. V případě pětikajutového layoutu nahradí zadní sociální zařízení na pravoboku kajuta s palandami. Když připočteme i ležení v salonu, pak na palubě lodě More 55 může být nejvíce 12 lůžek. Obdivuji pak každého, kdo toto číslo uvítá. V takovém počtu bych na lodi být nechtěl.

 

Technické údaje:

Celková délka    16,70 m

Délka trupu         16,00 m

Délka na vodorysce         14,90 m

Šířka       5,00 m

Ponor    2,70 m

Suchá hmotnost                15 300 kg

Balast   5 900 kg

Nádrž na vodu   750 l

Nádrž na palivo                  550 l

Motor                      Yanmar 80 k

Hlavní plachta  88,90 m2

Genoa   80,15 m2

Genaker                220 m2

www.more-boats.hr

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Breedendam MTB fourzero

Představujeme | Petr Láska
title

Corsair 760

Představujeme | Petr Láska