Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Evoluce výjimečnosti

Holandská loděnice Claasen dodala hrdému majiteli 27,5 metru dlouhou plachetnici, která má majiteli nejen sloužit jako jeho plovoucí domov, ale má také ambice účastnit se úspěšně v regatách superjachet. Acadia je 26. Jachtou, kterou projektoval Hoek Design a byla postavená v loděnici Claasen.

 

Přestože každá z jachet působí dojmem, že jde o individuální stavbu, má loděnice připravenou typovou dokumentaci pro stavbu konkrétního typu a její konečné vyhotovení je potom důsledkem vysokého stupně individualizace. Technicky, co se týká trupu a takeléže, jde o typizovaný projekt. V tomto případě má tento model jachty typové označení Truly Classic 90 a loď Acadia je již třetí plachetnicí tohoto typu, která opustila loděnici. V tomto případě jde o ukázku, jak může být rodinná jachta velmi dobře využitelná jak pro charter, tak i pro účast na prestižních regatách. Úspěšnost tohoto konceptu dokazují všechny ocenění a úspěchy, které dosud získává větší sestra s označením Truly Classic 127 Atalante, o níž jsem psal vloni v červnu.

Andre Hoek je sám mile překvapen zpracováním svého návrhu: „Konečný výsledek naší práce, superjachta Acadia, profituje z velkých zkušeností celého týmu loděnice Claasen. Úroveň kvality zpracování každého detailu a celkový pohled na loď jsou prostě splendidní. Truly Classic 90 je patrně největší lodí, kterou ještě lze ovládat vedle rukou jejího majitele s dvoučlennou posádkou.“

Acadia, pokud jí spatříte v přístavu, kombinuje klasický vzhled lodě s nejmodernější technikou. Ten pohled je fascinující. Exteriér je vyhotoven s maximální pečlivostí a pohled přitahuje každý z detailů. Jak provedení všech nátěrů, tak všechny dřevěné prvky s hlubokým leskem a nebo špičkové okování. Jak celkový pohled, tak i každý detail budí zasloužený respekt.

Celá takeláž je lehčí, než u obou předchozích sesterských projektů a je celá provedená z uhlíkových kompozitů. Jejím dodavatelem byla holandská společnost Hall Spars. Stěžeň, stojící pevně na kýlu, je vysoký úctyhodných 35,6 metru a ráhno měří 11,4 metru Veškeré plachty s karbonovým vláknem dodávala společnost Doyle a pro zajímavost asymetrický spinaker má plochu 58 m2.

Veškeré vnitřní vybavení a dřevěné části nástavby jsou provedené z mahagonu Swietenia, známého také jako Západoindický mahagon. Dnes je pro stavbu lodí často používáno toto dřevo ze stromů, které jsou pro tyto účely pěstovány na Floridě ve Spojených státech a nebo na karibských ostrovech. Do Holandska připlulo pro stavbu Acadie 12 kubických metrů dřeva, z nichž pro stavbu samotnou bylo použito pouhých 7 kubických metrů. Byly vybírány nejlepší kusy s požadovanou barvou dřeva, s nejhezčí kresbou let a s minimálním obsahem přírodního kazu. Odpad tak činil téměř polovinu na stavbu zakoupeného dřeva. S takovou mimořádnou pečlivostí se přistupovalo ke každému detailu. Kapitán Acadie, když poprvé vstoupil na palubu, prohlásil, že veškeré provedení dřevěných součástí lodi je naprosto výjimečné a s fenomenálním smyslem pro zpravování každého posledního detailu.

Klasické pojetí dřevěné výbavy lodě je kombinováno s nejmodernější technikou, takže například matrace se zvedají pomocí elektrického výtahu, aby se otevřel přístup do úložných prostor pod nimi. Také televize je uschována a vyjíždí pomocí elektrického pohonu, stejně tak elektricky jsou ovládané záclonky, aby v interiéru lodě měl majitel dostatek soukromí anebo přítmí. Kromě majitelské velkoryse pojaté kajuty, z níž je přímý vstup do salonu s jídelním stolem a nebo navigačním pracovištěm, jsou v podpalubí ještě dvě kajuty pro hosty. Ta na levoboku je vybavená velkým dvoulůžkem a hosté v kajutě na pravoboku budou mít k dispozici dvě samostatné postele. V přídi a v zádi jsou ještě dvě dodatečné kajuty pro posádku, které jsou samozřejmě vybavené vlastním sociálním zařízením a dodatečně také pračkou a sušičkou.

Motorový prostor byl konstruován tak, aby byl dobře dostupný a mechanici měli snadný přístup ke všem součástím strojního vybavení lodě. Zařízení, jako například generátor, odsolovač nebo klimatizace mají svůj vlastní prostor v zádi lodě. Také z toho důvodu, aby byl posádce kdykoliv přístupný bez rušení hostů a aby mohly být všechny servisní práce prováděny v pohodlí s dostatkem manipulačního prostoru. K tomuto tématu řekl Joachim Kieft, CEO loděnice Claasen: „Acadia je v historii naší loděnice dalším technickým milníkem a evolučním krokem při stavbě excelentních jachet.“

 

Technické údaje

Celková délka            27,50 m

Délka na vodorysce   19,20 m

Šířka   6,00 m

Ponor  3,40 ,

Suchá hmotnost        59 000 kg

Výška stěžně nad hladinou  38,50 m

Kýl      hliníková noha s bombou, plněnou olovem

Oplachtění     šalupové s hydraulickým rolovacím zařízením

Nádrž na vodu           1100 l

Nádrž na palivo         3770 l

Odpadní nádrž          290 l

Kormidelní systém    lanový, Lewmar

Motor  John Deere 6068 SFM85, 209 kW

www.claasenshipyards.com

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

More 55

Představujeme | Petr Láska
title

Breedendam MTB fourzero

Představujeme | Petr Láska