Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Návrat ikony

Pod legendami opředenou, mýtickou Grand Soleil 34 se v sedmdesátých letech podepsal Finot a během téměř dvou desetiletí výroby bylo vyrobeno 300 trupů tohoto modelu. V loděnici Cantiere del Pardo se nyní potkává minulost s dneškem a budoucností a další generace GS 34P je ve výrobě.

 

Loděnice se snaží přivést na svět loď, která svou koncepcí velmi navazuje na úspěchy první generace, tedy malou velkou loď v současné formě. Kdy zákazníci žádají, aby byla o mnoho rychlejší, aby nabídla více prostoru a více komfortu. Vysoká kvalita a pověstný italský design spolu s nautickou architekturou budou tím, čím chce tato loď oslovit potenciální zájemce o novou plachetnici.

Volba loděnice, vytvořit loď v této délce, potvrzuje současné trendy, kdy stejně jako v jiných segmentech trhu mizí střední třída. Střední třídou můžeme u lodí myslet lodě s délkou 40 až 50 stop. Buď je na trhu klientela, která finanční stránku neřeší a pro ní jsou určené všechny modely přes 50 stop a nebo je zde velmi racionálně uvažující klientela, která na cestě za naplněním emotivních cílů přemýšlí o smyslu pořízení lodě, o smyslu její velikosti a reálné využitelnosti. A zde jsou lodě pod 35 stop tím pravým, co dobře poslouží rodinné dovolené při pobřežní plavbě pouhých několik týdnů v roce. Platí to samozřejmě jen v případě, že hovoříme o majitelských lodích. V charteru jsou naopak lodě od 35 do 38 stop velmi špatně obsaditelné, protože jsou jen o málo levnější, než lodě přes 40 stop a za tu úsporu nepřináší nic jiného, než omezenější životní prostor.

Loděnice vychází ze zkušeností vlastních zákazníků, kteří se většinou se zakoupenými loděmi pohybují ve Středomoří. Při pořízení lodě koukají na to, aby co nejvíce ušetřili a současně získali dostatek prostoru a zábavy. Aby jejich loď byla dostatečně rychlá a oni v omezeném čase, který na ní tráví, stihli přesuny na větší vzdálenosti. Grand Soleil 34 P byla inspirována velkými oceánskými závoďáky a vzniká také pro majitele, kteří hledají zábavu, rychlost, sportovní plachtění a účast na off-shore regatách.

Kromě vysokých nároků na estetiku, která musí být poplatná době, je pro jejich koupi důležitým argumentem, že inovativní řešení vychází z kořenů bohatých zkušeností loděnice. Nautickou architekturu GrandSoleil 34 Performance vytvořil Skyron, což jsou mladí italští konstruktéři. Vzniká tak nové desetimetrová regatová loď pro ORCi a IRC handicap, jejíž první exemplář letos v létě spočine na vodě. Design exteriéru a interiéru pak vznikl společným dílem Skyronu a loděnice Cantiere del Pardo. Kromě výkonu lodě bude pro budoucí majitele také důležité, aby měli současně pohodlnou loď pro turistický jachting. Dalo by se říci, že se rodí nový konkurent například pro plachetnici Italia 9,98 Fuoriserie.

 

Technické údaje

Celková délka            10,70 m

Šířka   3,60 m

Ponor  2,18 m

Suchá hmotnost        4900 kg

Balast  2200 kg

Hlavní plachta           40 m2

Genoa 110 % 31 m2

Genaker          110 m2

Nautická architektura           Skyron

Design            Cantiere del Pardo & Skyron

www.grandsoleil.net

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

APL

Co se děje | Petr Novotný
title

Bavaria Open Days 2017

Co se děje | Petr Láska