Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Typický Angličan

Když jsem viděl první obrázky této lodě, její tvar trupu a dvě ochranné dřevěné lišty proti oděru boků, hned jsem si vzpomněl na klasické tvary podobných lodí Cornish Crabber. Hned mě napadlo, že BayCruiser 26 bude jejich největším konkurentem. Možná jsem se nemýlil.

 

Loděnice Swallow Yachts patří na trhu k těm mladším a v tuto chvíli nabízí tři, resp. čtyři modelové řady. Nejmenší BayRider 20 je k dispozici ve dvou provedení, v jednom standardním v otevřené verzi a s přídomkem Expedition s malou kajutou. Střední řadou je model BayCruiser 23 a nyní nejnovějším přírůstkem je největší BayCruiser 26. Všechny nybízené lodě této loděnice se vyznačují klasickým designem a všechny v sobě skrývají nejmodernější techniku a technologie. Všechny tři modely mají také jedno společné, a to, že jsou přepravitelné na přívěsu za osobním automobilem.

Suchá hmotnost BayCruiseru 26 je 1450 kg a zatahovací kýl umožňuje s minimálním ponorem snadné naplavení na přívěs. Kýl pak lze napustit vodou, jejíž hmotnost je 750 kg, a tím se plavebními vlastnostmi loď chová jako klasická kýlovka. BayCruiser 26 nabízí ve své třídě velmi chytře využitý vnitřní prostor, spoustu praktických detailů a hlavně bezpečné plavební vlastnosti a snadnou ovladatelnost. Snadné ovladatelnosti pomáhá také to, že dva kormidelní listy jsou propojené s uložením závěsného motoru, takže když plujete na motor a potřebujete zatočit, nejsou to jen kormidla, nýbrž i motor, co se natočí a vyvolá bezprostřední reakci lodě.

Stavba lodě je velmi robustní, nejen trupu a takeláže, ale také veškeré vnitřní vybavení snese nepřísnější měřítka kvality. S délkou 26 stop je to na první pohled relativně malá loď, zvláště, když si představíte její využití na moři. Realita je však taková, že jde o velmi spolehlivou a robustní loď, která nabídne vše, co u turistického cruiseru hledáte a zvládne plavebně více, než byste čekali. Když bychom šli ve svých představách do extrémů, tak s touto lodí nemůže být problém obeplout třeba celý svět. Klasický vzhled byl propůjčen ryze modernímu tvaru trupu, takže loď je nejen bezpečná, ale také rychlá a na délce 26 stop nabízí extrémní vnitřní prostor. Prostorný kokpit poskytne za plavby dostatek místa pro čtyřčlennou posádku a jednoduchou takeláž lze ovládat jedním párem rukou. Když je lehký vítr, můžete vodu z kýlu vypustit a hned získáte minimálně jeden uzel na rychlosti.

V interiéru naleznete velmi vkusnou kombinaci bílé s lakovaným dubem, když každý díl vnitřního vybavení vyniká příkladným zpracováním. Ve středu salonu na levoboku je uzavíratelná prostorná toaleta, která vizuálně odděluje prostor na spaní v přídi. Délka předního lůžka jsou poctivé dva metry, takže si dva dospělí nemohou stěžovat na nedostatek prostoru. K tomu jsou k dispozici ještě další dvě lůžka po stranách salonu. Kuchyně se na pravoboku vysouvá z prostoru, který by jinak byl „hundkójí“ a nepostrádá jak vařič, tak ani dřez s tekoucí vodou. Dokonce by se dalo říci, že kuchyně je s ohledem na velikost lodi až předimenzovaná. Dalším praktickým detailem je navigační stolek, který stačí jen otočit do středu salonu a rozložit a máte z něj jídelní stůl pro čtyři osoby. Výčet praktických prvků neuzavírá zvedací prostřední schod, za nímž se skrývají dvě šuplata jako praktické úložné prostory.

Když si českýma očima představíme, jak s ohledem na vzdálenost k moři můžeme loď využívat, pak se jeví koncept BayCruiseru 26 jako geniální. Za autem ho dotáhnete ke každé evropské vodě nebo moři a bez jakýchkoliv problémů na něm strávíte jakkoliv dlouhou dovolenou. Dokonce bych si dovolil říci, že vlastnit loď v zemi bez moře dává v případě této lodě dost velký smysl. Snad jedinou vadou na kráse může být její cena, která činí včetně DPH 95 000 euro. Někdo může namítnout, že za tyto peníze, pokud se budeme pohybovat ve světě nových lodí, může mít 30stopý základní model každé z masově vyrábějících loděnic. Takový člověk bude mít pravdu. Ale loď bude muset draze kotvit na jednom místě, což výrazně omezí dobu jejího užívání v jednom kalendářním roce. Ale chápu takový postoj, nejspíš bych to vnímal stejně. Loď jako BayCruiser 26 by mě však určitě začala zajímat a oželel bych i tak vysoký standard kvality vnitřního vybavení, kdyby třeba o 20, ne však více než 40 % přesahovala cenu stejně velkých polských plachetnic.

Nicméně vůbec nepochybuji o tom, že v prezentovaném provedení cena odpovídá nabízené kvalitě a užitným hodnotám. Jen v měřítkách našich zvyklostí to může být pro většinu českých jachtařů hodně. Skladbou nabídky loděnice Swallow Yachts patrně vykročila správným směrem, vypadá to totiž tak, že současná poptávka významné části populace směřuje k lodím tohoto typu.

 

Technické údaje

Délka trupu   7,84 m

Délka s čelenem        8,64 m

Šířka   2,54 m

Suchá hmotnost        1450 kg

Vodní balast   750 kg

Ponor  0,31-1,58 m

Hlavní plachta           19,6 m2

Kosatka          10,1 m2

Cena vč. DPH 95 000 EUR

www.swallowyachts.com

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Grand Soleil 34 Performance

Novinky | Michal Štěpán
title

Bavaria R40

Novinky | Michal Štěpán