Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Mladší bratr

Francouzská loděnice Nautitech patří od léta 2014 do skupiny Bavaria Yachts a od momentu tohoto spojení přivedla na svět dva nové modely. Jako první se hned ve stejném roce veřejnosti představil Nautitech 40 Open a o dva roky později ho s příchodem léta 2016 následoval Nautitech 46 Open, aby o dva měsíce později veřejnost spatřila jeho druhou variantu s označením Nautitech 46 Fly.

 

Od chvíle, kdy se Nautitech ocitl pod křídly Bavaria Yachts, přivedla loděnice z francouzského Rochefortu na svět dva modely. Prvním veřejnosti představeným produktem německo-francouzské spolupráce byl Nautitech 40 Open, který však z velkého prošel vývojem a výrobou ještě před navázáním této spolupráce. Bavaria Yacht tuto loď již při uvedení na trh prezentovala jako součást svého portfolia modelů, ale na vývoji se v podstatě nepodílela. Prvním skutečně vyvinutým produktem v Giebelstadtské loděnici je Nautitech Open 46, který spočinul na hladině v květnu 2016. V září 2016 se potom představila jeho další verze s označením 46 Fly. Během podzimu 2016 se s touto lodí v seznámila v podstatě jen část odborné veřejnosti a až na letošní výstavě v Düsseldorfu byl model Nautitech 46 Open veřejnosti prezentován jako německá výstavní premiéra.

Základní myšlenkou při vzniku této lodi bylo získat více prostoru v kokpitu na úkor salonu. Když vezmeme v úvahu vlastní zkušenosti, tak posádka opravdu tráví většinu času venku. Ať za plavby nebo při stání v maríně. Do interiéru se cestující přesouvají až ve chvíli, kdy je vyžene nepřízeň počasí anebo únava. Pak je jedno, jak velký prostor sdílejí, protože priorita schovat se do tepla a bezpečí je tím naplněna. Open v označení modelu neznamená cokoliv fyzicky otevřeného, ale mít otevřenou mysl pro nový koncept života na palubě lodi. Otevřená mysl v tomto pojetí znamená přijmout otevřený salon až do kokpitu, čímž vzniká skutečně velkorysý životní prostor. Pevné bimini kryje celý kokpit a při nepřízni počasí je možné celý kokpit uzavřít stanovou zástěnou. Kuchyně v interiéru je skutečně veliká a nalezla své místo v salonu vpředu na levoboku. Bývalo dříve zvykem, že kuchyně katamaránů byly umístěné na stěně ke kokpitu, aby bylo možné z kuchyně pohodlně obsluhovat jak cestující v salonu, tak i v kokpitu. Nautitech Open 46 má na levoboku za vstupem do salonu navigační stolek, za kterým jsou schody do podpalubí a potom v předu zmíněná kuchyně. Pravobok salonu je určený pro pohodlnou sedací soupravu a další úložné prostory, včetně lednice s mrazákem.

Verze 46 Open má na zadních částech obou plováků kormidelní stanoviště, což je mi velmi sympatické. Vnímání tohoto konstrukčního prvku je velmi subjektivní a tak své pocity vyjevuji skutečně nerad, ale neumím to jinak. Dříve, než člověk vynese nad čímkoliv nějaký soud, měl by si to sám vyzkoušet. Sedět v kormidelně na flybridgi je hezké, když jsou ideální podmínky, obklopuje vás slunící se společnost a vy plujete z bodu A do bodu B. Jinak už to vypadá, když tam zůstanete v nepřízni počasí sami a nebo když máte kotvit zádí k molu a záď nevidíte. Vyzkoušel jsem si obojí a bylo mi milejší, když jsem na palubě Nautitechu 441 seděl na konci plováku, byl v kontaktu s celou posádkou, měl dobrý výhled při kotvení bokem k molu a nebo zádí k molu. Na volné vodě pak bylo milé zapnout autopilota a schovat se do závětří nástavby. Ale dokážu pochopit to, že výhled z flybridge je za ideálního počasí fascinující. Větší smysl flybridge vidím ve chvíli, kdy se chcete bezpečně vyvázáni nebo zakotveni slunit a odpočívat. Vystoupat o patro výše a nalézt pohodlnou polohu je velmi lákavé.

Každá z nabízených verzí si tak najde své kupce. Domnívám se, že verze Fly bude úspěšnější v charteru a že bude na straně charterových zákazníků větší zájem o toto provedení. Naopak proti tomu se verze Open objeví asi častěji v rukou soukromých majitelů. Layout interiéru nabízí dvě základní verze s třemi a nebo čtyřmi kajutami. V přední části před nástavbou jsou čalouněné lavice pro pohodlné posezení a před nimi klasická trampolína.

Koncepce oplachtění sleduje současné trendy a i zde je stěžeň posunutý více dozadu, aby mohla být nasazena větší přední plachta. Jde nejen o vyšší jízdní dynamiku katamaránu, ale především o snazší ovladatelnost. S tímto sailplanem loď lépe stoupá a ochotněji dělá obraty proti větru. Standardně jsou obě verze vybavené samopřehazovací kosatkou, která tak má se stěžněm, umístěným více vzadu, dostatečnou plochu pro dosažení dobré cestovní rychlosti a pro kormidelníka znamená obrat proti větru pouhé otočení kormidlem. Za příplatek lze vybavit loď čelenem a nasadit velkou genu, jejíž otěže jdou na vozíky, umístěné až na zadních částech plováků na úrovni kokpitu.

I zde je možná podle přání zákazníků velká míra individualizace. Nautitech 46 vyšel z pera Marca Lombarda, jednoho z nejúspěšnějších francouzských designérů, a pod elegantní a funkční design interiéru lodě se podepsal Stéphane Roséo se svým týmem ze Studio Roséo Design. Výroba se realizuje ve francouzském Rochefortu na břehu Atlantiku a na vývoji aktivně spolupracují technici a návrháři loděnice Bavaria Yachts, kteří mohou do spolupráce vnést své moderní technologické možnosti a poznatky. Základní cena lodě Nautitech 46 Open je 460 800 euro včetně DPH.

 

Technické údaje Nautitech 46 Open

Délka trupu   13,71 m

Délka na vodorysce   13,79 m

Šířka   7,54 m

Ponor  1,45 m

Suchá hmotnost        10 800 kg

Motor  2x Volvo Penta D2-40 k, Saildrive

Nádrž na vodu           2x 600 l

Nádrž na palivo         2x 600 l

Odpadní nádrž          2x 85 l

Výška stěžně nad hladinou  22,90 m

Hlavní plachta           36 m2

Samopřehazovací kosatka    38 m2

Kategorie plavby CE A/12, B/12, C/24, D/24

Základní cena vč. DPH          460 800 EUR

www.bavariayachts.com

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Čelovka Fenix HL 60 R

Technické novinky | Pavel Rauner
title

OutboardView

Technické novinky | Petr Láska