Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Typický Francouz

Pokud bychom měli lodě rozdělit do skupin, kterým podle země původu přiřadíme nějaké typické vlastnosti, pak u Francie dojdeme rozhodně ke zjednodušené definici, že francouzské lodě malých soukromých loděnic jsou své a nebojí se jít vlastní cestou.

 

Je potřeba na úvod dodat, že Francie dala lodnímu světu dnes jednoho z největších výrobců, kterým je skupina Beneteau. Ten však bez zbytečného riskování sleduje obecné celosvětové trendy poptávky. Když hovořím o loděnicích, které se nebojí jít vlastní cestou, pak myslím tu spoustu výrobců lodí, kteří provozují v podstatě kusovou výrobu. Ale co kus, to unikát.

Loděnice Latitude 46 má za sebou přibližně 25 letou historii a zabývá se jak výrobou plachetnic Tofinou, Tadorne, Alphena One, Alphena Three nebo motorových lodí Adreyale.

Pokud bych chtěl loděnici a její produkty charakterizovat, pak se určitě snaží být extravagantní. Extravagantní tím, že sází na retro design, používá ve velkém rozsahu dřeva s hlubokým leskem, kombinuje ho s materiály z uhlíkových kompozitů a libuje si v tmavých barvách. Když potkáte plachetnici s černým trupem a dřevěnou nástavbou, tak máte velkou naději, že uhádnete i její značku. Nedávno jsem jednu takovou potkal v Murterském moři, byla tak daleko, že jsem více, než tu barevnou kombinaci neviděl, tak se můžu pouze dohadovat. Ale pokud to byla Tofinou, tak je zcela jistě jednou z mála, kterou v těchto vodách potkáte. Tam se černá moc nenosí.

Lodě Tofinou tedy kombinují retrostyl s nejmodernější technikou a všechny dosud vyráběné modely se zvenčí tvářily bez ohledu na skutečné rozměry jako daycruisery. Proporce nízkého boku a ještě nižší nástavby chce každopádně vyjádřit výjimečnost. Chce ukázat, že jste ve světě, kde je slušností plýtvat prostorem, kde jsou design a plavební vlastnosti jasnou prioritou. Plachetnice Tofinou jsou v nabídce loděnice od 7 do 16 metrů a nejnovější model Tofinou 10c z této řady vybočuje tím, že se koncepcí kloní s vyšší nástavbou více ke kategorii cruiserů.

Možná by se dalo říci, že loděnice touto lodí položila základ nové modelové řadě, po které je dnes jednoznačně poptávka. Vnitřní objem trupu je rozhodně větší a jde skutečně o cruiser pro pobřežní plavbu, na jehož palubě můžete bez problému strávit delší čas, což je v portfoliu modelů této značky novinkou. Komfortní interiér zcela jistě vyhoví náročným požadavkům a stejně tak kokpit nabízí výrazně větší volnost pohybu. Vše bylo konstruováno tak, aby byla loď ovladatelná jedním párem rukou. Předpokládá se totiž, že loď této velikosti bude převážně užívat rodina nebo partnerský pár. Konstrukce, pod kterou se podepsal Joubert-Nivelt, nabízí dva kormidelní listy a budoucí zákazníci můžou volit mezi pevným kýlem s ponorem rovné 2 metry a mezi hydraulicky zvedacím kýlem, který mění ponor od 2,35 m až po rovný jeden metr v mělkých vodách. Pevnost celého kormidelního systému a systému zvedání kýlu je taková, že loď může v přílivových vodách bez problémů nasednout a počkat na vysokou vodu. Volitelné nejsou pouze verze kýlu, ale také kormidelního systému. V každé případě má loď dvojici kormidelních listů, které však standardně ovládá kormidelník přes pínu a nebo za příplatek jedním velkým kormidelním kolem. Pokud je loď vybavená pevným kýlem, potom jako pohon slouží Saildrive. Pokud zákazník zvolí zvedací kýl, pak přichází ke slovu pro pohon lodě klasická hřídel. Všechna ovládací lana, výtahy a otěže jsou bez výjimky vedené skryté pod palubou a na povrch vycházejí až těsně u pozic vinšen. Standardně se loď dodává se samopřehazovací kosatkou, což jednoznačně napomáhá snadné ovladatelnosti.

Velmi příjemným překvapením je pohled do interiéru, který odkryje použití kvalitních materiálů s pečlivým zpracováním. Na první pohled kvalitní záležitost podtrhuje osobitý moderní design a v interiéru lodi se jeden cítí velmi příjemně. Dvoulůžko v přídi zůstalo otevřené bez jakékoliv dělicí stěny, čímž vznikl spolu se salonem pocitově velmi příjemný velký prostor. Toto uspořádání je samozřejmě možné pouze u privátních lodí, u lodí, které se nabízejí k pronájmu by absence dělicí stěny snižovala prodejní schopnost lodě.

Stůl v salonu lze díky důmyslnému mechanizmu posunovat vpřed a vzad, čímž vzrůstá praktická využitelnost interiéru. V zadní části lodě je potom další rozměrná kajuta s dvoulůžkem, která však je od salonu oddělená pevnou stěnou. Odpovídající komfort nabízí také sociální zařízení, do kterého lez za příplatek objednat sprchu. Za sociálním zařízením je v zadní části lodě rozměrná bakista, která je přístupná jak z kokpitu, tak i přes toaletu. Co se týká odkládacích a úložných prostor, pak si na palubě lodě Tofinou 10c není na co stěžovat.

Za každou jedinečnost je na světě nutné zaplatit a v případě této lodě to není jinak. Kdo však s rezervou disponuje touto částkou, ten dostává odpovídající užitnou hodnotu a navíc jako přídavek notnou dávku emocí. Nikdo nepřehlédne, že jste připluli do přístavu. Základní cena této lodě je včetně DPH 260 000 euro, za které je loď vybavená pevným kýlem, pínou a vestavěným motorem Yanmar 20 k se Saildrivem. Za základní sadu plachet je potom třeba zaplatit dalších cca 12 000 euro.

 

Technické údaje

Délka trupu   9,90 m

Šířka   3,40 m

Ponor (standard)      2,00 m

Ponor (zvedací kýl)   1,00-2,35 m

Suchá hmotnost        4200 kg

Balast  1200/1300 kg

Hlavní plachta           33,7 m2

Kosatka          22,5 m2

Nádrž na vodu           140 l

Nádrž na palivo         50 l

Cena   260 000 euro vč. DPH

www.tofinou10c.com

 

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Nautitech 46

Představujeme | Petr Láska
title

Truly Classic 90 Acadia

Představujeme | Petr Láska