Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

 

Sportovní duch

Koncept plachetnice L30, která má ambice vytvořit vlastní třídu, pochází z Ukrajiny. Lodě samotné jsou potom vyráběné ve Slovinsku.

 

Za celým projektem stojí Rodion Luka z Ukrajiny, který není ve světě jachtingu neznámým jménem. Pro svou vlast získal v roce 2004 stříbrnou medaili ve třídě 49er na olympijských hrách v Aténách. Je světovým a evropským šampionem. Jako kormidelník vedl závodní speciál týmu Russia při Volvo Ocean Race 2008/09 a doma založil renomovanou jachtařskou školu Kiev Racing Yacht Club. A nyní postavil na nohy svůj vlastní projekt výroby lodí.

L30 je všestranná sportovní plachetnice, která může velmi dobře sloužit jak pro účasti v regatách, tak jako daysailer pro turistickou plavbu. Konstruktér Andrej Justin přenesl všechny nápady a zkušenosti Rodiona Luky na papír a výroby malého „závoďáku“ se ujala slovinská společnost OceanTec. L30 je nabízena ve standardním provedení se zvedacím kýlem, díky kterému lze měnit ponor lodi od 1,80 metru až po 0,50 metru při plavbě do mělké vody nebo při kotvení ke břehu. Oba kormidelní listy visí zvenčí na zrcadle a lze je velmi snadno demontovat. Při celkové délce 9,58 m a šířce 2,54 m má loď velmi zajímavý tvar, který předurčuje její dynamické ambice. Suchá hmotnost lodě je pouhých 1,8 tuny, což otevírá možnost pro její snadnou přepravitelnost na přívěsu a splavení na vodu bez potřeby jeřábu.

Nerezová noha kýlu se přes kladkostroj vtáhne do „švérkastny“ v salonu. Kromě pohodlného spaní pro dvě dospělé osoby v přídi, pod nímž se nachází nádrž na vodu a úložný prostor, je v lodi uzavíratelná toaleta a malá kuchyňka.

Výsuvný dlouhý čelen pro ukotvení genakeru je v samostatném uzavřeném prostoru tak, aby byl z pohledu vlhkosti salon lodi odizolován. Namísto klasických podélných otěžových vozíků je na nástavbě jeden vozík napříč a otěž prochází skrz kroužek inhauleru, kterým lze jak regulovat úhel otěže vůči plachtě v podélném směru, tak lze stahovat při stoupačce přední plachtu ke středu lodě. Takeláž využívá již od vrcholu dvojici zadních nastavitelných stěhů, což umožňuje nasazení square top hlavní plachty. Otěž hlavní plachty je uchycená do příčného vozíku, který velmi usnadňuje její nastavení vůči podélné ose lodě. V široké otevřené zádi jsou potom úložné prostory a kokpit nabízí posádce při regatě dostatek prostoru pro pohyb. Při stání v marině lze do kokpitu nainstalovat stolek. Jako pohonná jednotka slouží elektromotor z dílen Oceanvolt, spojený se saildrivem s dvoulistým sklopným propelerem.

L30 je svou všestranností zajímavým projektem a dalo by se očekávat, že zaujme svou funkcionalitou dynamičtější skupinu zákazníků. Zda bude zájem o tuto loď takový, aby si vytvořila svou vlastní třídu, ukáže čas.

 

Technické údaje

Celková délka            9,58 m (30 feet)

Délka trupu   9,25 m

Délka na vodorysce   9,20 m

Šířka   2,54 m

Ponor  1,80/0,58 m

Výška nad hladinou  13,15 m

Suchá hmotnost        1820 kg

Balast  710 kg (olověná bomba na nerezové noze)

Nádrž na vodu           45 l

Nádrž na odpadní vodu       35 l

Koncept          Rodion Luka

Loděnice         Ocean Tec (Slovinsko)

Design            Justin Yacht Design

www.l30class.com

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

MY Rock

Novinky | Petr Láska
title

Dufour Exclusive 63

Novinky | Petr Láska