Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Také turista, nejen závodník

Na sklonku roku 2016 se představila francouzská plachetnice Ofcet 32 ve svém sportovním provedení. Nyní o pár měsíců později dostává druhou variantu s označením SC (Sport-Cruising). Není asi náhodou, že i jiné loděnice nabízejí z čistokrevných závoďáků verze s přídomkem cruising. Výrazně se jim tak rozšiřuje cílová skupina zákazníků.

 

Je tedy nepřehlédnutelně vidět, že pro přežití loděnice je nutné dělat i věci, které by se dříve prostě neděly. Segmentace trhu samozřejmě zůstává, ale mění se zákazníci a jejich požadavky. Rádi by pluli rychle a zúčastňovali by se regat, ale také by rádi na stejné lodi trávili čas s přáteli a nebo s rodinou. Dostat ženu samotnou nebo s dětmi, která není zrovna závodnický entuziasta, na čistokrevný závoďák, aby zde strávila dovolenou, by se dalo považovat za nelehký úkol. Pokud se vám to někomu podaří, pak si můžete být jistí tím, že vás skutečně miluje.

Ofcet 32 tedy existuje jako čistokrevný závoďák podle pravidel IRC a s přídomkem SC se z něj stává loď pro regaty s handicapovým systémem ORCi. Velmi zajímavá, rychlá a výkonná loď z pera Marca Lombarda polarizuje publikum díky svým nezvyklým tvarům a osobitému vzhledu. Mladá loděnice Chantier Ofcet z francouzského La Rochelle chce s touto lodí především nabídnout budoucího vítěze regat. Lehké stavbě je přizpůsobena takeláž a oplachtění a vše je nastavené pro vysoké výkony lehké lodě. Nyní však loděnice ve formě kreseb prezentovala plánovaný příchod verze SC (Sport-Cruise), což by měla být loď, kterou bychom mohli zařadit jako všestranný performance-cruiser a nikoliv jako racer. Přijde tak na svět loď, o kterou by mohl být zájem v regionech, kde se koná více regat podle pravidel ORCi, například na Baltu nebo na Bodamském jezeře.

Ofcet 32 SC bude mít na noze kýlu bombu s balastem a k tomu o něco delší dva kormidelní listy. Loď také dostane do výbavy delší čelen pro osazení genakeru nebo Code 0. SC verze bude mít také delší stěžeň, která ponese větší square top hlavní plachtu. Také uvnitř bude dostatek změn, které lze charakterizovat společně tak, že interiér bude hezčí s větším podílem dřeva a nabídne více útulnosti. Layout interiéru však zůstane v podstatě nezměněný, nicméně jak přední kajuta, zadní kajuty a sociální zařízení dostanou skutečně dělící stěny s dveřmi. U sportovní verze neexistuje v interiéru žádné dělení a sociální zařízení je oddělené pouze závěsem.

Kvůli všem těmto úpravám bude mít Ofcet 32 SC také výrazně vyšší suchou hmotnost, což v tuto chvíli loděnice nechce blíže specifikovat a přestože existují nezbytné výpočty, chce veřejnost seznámit s hmotností lodě až ve chvíli, kdy bude hotový první exemplář. Také o ceně se zatím loděnice nechce zmínit a nechala se pouze slyšet, že cenové navýšení bude proti sportovní verzi malé. Současné cena základního provedení Ofcet 32 činí 147 760 euro včetně DPH, ale bez plachet.

 

Technické údaje

Celková délka            11,00 m

Délka trupu   9,80 m

Šířka   3,36 m

Ponor  1,95 m

Výška nad hladinou  15,40 m

Suchá hmotnost        3200 kg

Balast  1300 kg

Standardní plocha plachet   61 m2

Největší plocha plachet        138 m2

Asymetrický spinaker           105 m2

www.chantier-ofcet.com

 

 

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Hanse Yachts

Novinky | Petr Láska
title

Nominace European Yacht of the Year 2018

Co se děje | Michal Štěpán