Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Na cestě vzhůru

Přestože je realita zcela jiná, máme zažité, že polské loděnice produkují převážně malé ploutvové jezerní plachetnice. Asi proto, že se u nás s jinými produkty nesetkáváme.

Jednou z nejvýznamnějších polských loděnic je Delphia, jejíž modelové portfolio leží výrazně výše, než může zrcadlit česká jezerní scéna. V nabídce je sedm modelů plachetnic a sedm modelů motorových obytných lodí, které začínají u nejmenší plachetnice s délkou 19 stop a končí u plachetnice s délkou 47 stop, přičemž největší motorová loď má délku 13,5 metru. Pět ze sedmi plachetnic vzniká především pro plavbu po mořích a oceánech, když jejich označení je Delphia 29, 34, 40.3, 46 DS a 47. S většinou produkce se tak na českých vodách nesetkáme a v paměti máme především modely Delphia 22 a větší Delphia 29 z doby kolem roku 2000, kdy se podařilo prodejcům značky Delphia umístit několik exemplářů na český trh. Tyto modely jsou také velmi žádané na trhu použitých lodí.

Nicméně se chystá příchod dvojice velkých novinek, pod které se podepsal Tony Castro, jehož designérský záběr sahá od Laseru SB3 až po superjachty. Loděnice Delphia, kterou vedou Wojciech a Maciej Kotovi, využila již jednou Tony Castra při návrhu lodě Maxi 1200. A propos, dříve švédská loděnice Maxi Yachts nyní patří se všemi právy loděnici Delphia.

Připravovaná Delphia 42, která by měla na vodě poprvé spočinout v létě 2018, a paralelně vznikající vlajková loď s označením Delphia 58, jejíž spuštění na vodu se plánuje na léto 2019, by měly nést společné designérské znaky. Nejen estetické znaky, dané DNA loděnice Delphia Yachts, ale především znaky, kterou jsou díky poptávce trhu společné pro všechny masové výrobce. A těmi znaky jsou jak moderní tvary trupu a nástavby a velký vnitřní prostor trupu, který umožní nový standard komfortu v podpalubí a na palubě, tak především transparentní provedení stropu salonu. Po kompletním přepracování moderních modelových řad motorových lodí, které korunoval jednoznačný obchodní úspěch, přistupuje nyní vedení loděnice se stejnou odvahou k designu plachetnic, kdy cílem je přinést na trh něco nového. Typickými rysy dneška však zůstane, podobně jako u konkurenčních modelů Oceanis 51.1 a Hanse 548, široká záď s rozměrným kokpitem a pevný čelen, který kromě kotevního lože ponese rolovací zařízení pro Code 0 nebo genaker. V konstrukci lodě se ve větší míře objeví využití na bázi uhlíkových kompozitů, což jako prvek, který jsme dříve znali jen u superjachet, zvyšuje pevnost konstrukčních celků při zachování nízké hmotnosti a umožňuje vytvoření zatím neobvyklého designu.

Loděnice Delphia Yachts bude určitě průběžně informovat o dalším vývoji a možná se už něco více objeví na nadcházející výstavě Boot Düsseldorf. Výrobce si určitě nenechá uniknout příležitost, oslovit jachtařskou a odbornou veřejnost s významnou novinkou na největší výstavě v Evropě.

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Sunbeam 46.1

Novinky | Petr Láska
title

Beneteau Oceanis 51.1

Novinky | Michal Štěpán