Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Premiéra na jaře 2018

Na jaře roku 2018 představí polská loděnice Northman z Wegorzewa svojí novinku. Bude to největší loď, jakou kdy tato loděnice vyrobila. Tato dvanáctimetrová motorová jachta se nazývá Northman 1200.

 

Jedná se u nejnovější projekt loděnice Northman v segmentu motorových jachet. Pojetí nové lodě vychází jak ze současných trendů v této kategorii, tak přináší i řadu zajímavých novinek. Loděnice Northman se patrně nechala inspirovat designem podobných lodí, jako například modely Jeanneau NC nebo Velasco, jistou koncepční podobnost můžeme spatřovat také v modelech jiných polských loděnic, například v některých motorových lodích se značkou Delphia.

Zatímco se většina konkurentů snaží vyjít vstříc klientele, která kromě užitné hodnoty lodě a komfortního bydlení hledá i rychlost, oslovuje novinka loděnice Northman zcela jinou potenciální klientelu. Kdo hledá rychlost, nikdy neskončí v sítích prodejců značky Northman. Dvanáctimetrová loď s největším výkonem zabudovaného dieselu 135 koní (konstrukce lodě nabízí i méně výkonné motorizace) nebude tím, co v budoucnosti spatříte ve větší míře na moři. Spíše by se dalo říci, že polský lodní průmysl přivádí touto cestou na svět vážné konkurenty holandské konstrukční škole výtlačných lodí, určených především pro plavbu po vnitrozemských vodách. Slovo konkurence je v tomto případě nutné vnímat v určitém úhlu pohledu, protože Northman 1200 se svou konstrukcí nemůže porovnávat s ocelovými nebo hliníkovými cruisery z holandských loděnic. Porovnávat se nemůže nejen díky laminátové konstrukci trupu, ale ani kvůli dalším použitým materiálům a jejich formě zpracování. Vážnou konkurencí holandským lodím na vnitrozemských vodách však bude zejména z finančního pohledu. Nejenže bude Northman 1200 výrazně dostupnější pro privátní klientelu, ale hlavně nalezne smysluplné uplatnění v charterových společnostech. Díky nižším vstupním nákladům a také nákladům na provoz se může stát atraktivním nástrojem k pronájmu, jehož návratnost nebude tak dlouhá, jako u výrazně robustnějších, ale také v násobcích dražších kovových lodí. Přitom nabídne posádce na týdenní dovolenou velmi podobný komfort. Na tomto místě se možná skalní vyznavači ocelových výtlačných cruiserů nad mými slovy pousmějí, ale je nutné přijmout jako fakt, že v populaci existuje velká skupina zákazníků, které Northman 1200 svým pojetím a cenou osloví.

Z tohoto pohledu lze vnímat rozhodnutí loděnice Northman jako velmi dobré s notnou dávkou prozřetelnosti. Na dvanácti metrech délky naleznou cestující ve třech standardních dvoulůžkových kajutách dostatek pohodlí. V celém obvodu prosklený a uzavřený salon nabídne dobrý výhled všemi směry při manévrování s lodí, dostatek přirozeného denního světla a dostatek pohodlí a krytého prostoru v nepřízni počasí. Otevřením zadních posuvných dveří dojde k propojení salonu s kokpitem a celá posádka má tak k dispozici neuvěřitelný životní prostor. Zajímavé jsou na levoboku vpředu umístěné schody na střechu salonu, kde se vedle solárních panelů nalézá rozměrné opalovací lůžko.

Luxusní charakter lodě zdůrazňují technologické inovace a široká škála vybavení, které bude vyhovovat i těm nejnáročnějším klientům a majitelům. Díky unikátní konstrukci, obytnému prostoru i palubě je Northman 1200 navržen jako jachta, která zaručuje vynikající komfort k životu a odpočinku na vodě, a zároveň i vynikající plavební vlastnosti. Northman 1200 by měl poprvé spočinout na hladině na jaře příštího roku a s ním přichází na svět mezi jachtaře loď se zajímavým poměrem ceny a nabízených užitných hodnot.

 

Technické údaje

Celková délka 11,60/12,00 m

Šířka trupu     3,50 m

Ponor min.      0,55 m

Suchá hmotnost         6200 kg

Motor závěsný max. 150 k, zabudovaný max. 135 k

Stojná výška v kajutě 1,98 m

Kategorie plavba CE  C/B

Počet lůžek     6+2, základní verze má tři dvoulůžkové kabiny

Projekt            Krzysztof Smaga a Jacek Daszkiewicz

northman.pl

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Delphia 42

Novinky | Petr Láska
title

Sunbeam 46.1

Novinky | Petr Láska