Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Giulia sailing v druhé polovině sezóny

Hned na počátku se musím omluvit všem kamarádům, fanouškům a přispěvatelům našeho týmu. Od patnáctého září, kdy jsme na Kypru obdrželi titul vicemistra Evropy, začal náš podzimní příběh plný zvratů a vymýšlení náhradních variant. A tak opravdu nebyl čas sednout si a napsat pár řádků pro čtenáře. Sotva jsme stíhali informovat přátele na našem FB profilu a stránkách giuliasailing.com.

 

Naším plánem bylo odjet z Kypru na Maltu na tradiční závod Rolex Middle sea Race, ale po prvních 30 námořních mílích motor vypověděl službu a převozní posádka pod vedením Petra Stejskala byla nucena zastavit na západním cípu Kypru a řešit nefunkční magnetický ventil přívodu paliva. Naštěstí potřebné náhradní díly byly dostupné hned druhý den i s novou řídící jednotkou, která nás v minulosti zlobila také, a my chtěli mít jistotu.

Druhý zádrhel nastal, když se začala formovat silná tlaková níže mezi Maltou a Krétou. Dnes už si ji všichni pamatují jako Středomořský hurikán neboli Medikan. Posádka byla nucena přerušit cestu na Krétě a zajistit loď před blížícím se nebezpečím. Z důvodu časového skluzu jsme museli týden čekat a shánět novou partu pro převoz. Vězte, že to není zrovna jednoduchý úkol, když potřebujete zajistit posádku týden před českou námořní rallye. Díky Lee Princové, Pavlovi a Maďarovi jsme dostali loď až na Maltu včas. Malta byla jako vždy super a ještě více pompézní, neboť se jednalo o padesátileté výročí. V průběhu příprav se začaly objevovat a potvrzovat předpovědi na velmi silný vítr a co horší, tvorbu nenadálých bouřek. To v praxi znamená, že předpovědi jsou orientační, spíše horší a může foukat prakticky cokoliv, a to je pro naši Giulii omezující. Vyrazili jsme s odhodláním a jasným cílem, že pokud se podmínky zhorší – končíme. Nakonec tomu dopomohla naše situace v Messinské úžině, kam jsme přijížděli na druhém místě a bouřka za námi hnala lodě proti proudu a my zůstali skoro stát v místě bez větru. Z Messiny jsme odjížděli pomalu poslední se ztrátou 17 Nm a s přicházející bouřkou, která z dálky světelně připomínala obří house party. Zbývalo nám tedy bojovat o dojetí do cíle a určitě by to nebylo beze škod. Padlo společné rozhodnutí – odstoupit a připravit loď na Mistrovství Chorvatska, Mistrovství ČR a ještě regatu Jabuka, kterou každý rok končíme sezónu.

Převozní posádka z Malty do Šibeniku pod vedením Jaraxe Šuvarského neměla vůbec jasnou vyhlídku počasí a po jízdě ve větru přes třicet uzlů, kde v jeden nestřežený okamžik dostali Čínskou halzu, zlomili peň na spinaker. Poté se museli na pár dní schovat v přístavu Bari. Tou dobou se na televizních obrazovkách a v novinách objevovaly zprávy o devastujícím větru, který potápěl lodě v letovisku Rapallo a jinde.

Spinakerový peň není zrovna lodní díl, který si dojdete koupit do každého obchodu. Závody se tedy zdály být ohroženy. Velkým štěstím bylo, že nám pomohl Ondra Uher, který měl v Compotechu ještě jeden peň už vyrobený na skladě. Velmi rychle nám ho dovezl a my jsme mohli po nočním převrtávání koncovek nastoupit do závodu.

Musím uznat, že ten stres za to stál a my si v závěru odvážíme další tituly Mistra Chorvatska, Mistra České republiky a v neposlední řadě Vítězství ORC v regatě Jabuka, kde se sešlo 112 lodí. Nutno podotknout, že zde byl vítězem každý, kdo protrpěl slabý vítr až do konce.

Giulia je teď už na cestě do zimoviště v Itálii a my chceme poděkovat všem, co nám pomáhali tohle všechno uskutečnit. Jsou to především lidé, kteří milují jachting a mnohdy stojí za firmami, které uvádíme na našich webových a FB stránkách. Díky nim vyhrají i ti, co nemají moře.

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Bente 39

Novinky | Viktor Brejcha
title

Varta LCD Power Bank 7 800 mAh

Technické novinky | Petr Láska