Hlavní stránka
Blog Charter Co se děje Ekonomika Historie Kutil Lidé Loděnice Magazín Marketing Moje loď Napsali před Novinky Plavba Právní poradna Představujeme Rádce Sport Technické novinky Technika Test Test použité lodě Videoprohlídka  
 

Nový úhel pohledu

Ovni 400 bude jednoznačně robustní a všestranná. Vynikající loď jak pro dlouhodobé oceánské plavby, tak i pro obvyklý rekreační jachting. Loděnice Alubat přichází s novým konceptem, s kterým se chce na trhu prosadit mezi hliníkovými konkurenty.

 

Z Les Sables d'Olonne na západním francouzském pobřeží, kde sídlí loděnice Alubat, se dlouhý čas nic nového neozývalo. Změnily se vlastnické poměry v loděnici a změnilo se její vedení. Zcela logicky lze tedy očekávat, že nová krev bude mít snahu postavit tohoto specialistu na hliníkové lodě opět na nohy.

Kde potom začít jinde, než u značky Ovni, vyhlášené stavbou oceánských lodí.

Ovni 400 bude po mnoha letech zcela nová loď, která prošla zcela novým vývojovým procesem a není jen jakousi omlazovací variantou něčeho starého. V tuto chvíli je ve stavbě prototyp, který by měl poprvé spočinout na vodní hladině na přelomu jara a léta příštího roku. Loděnice angažovala pro design, resp. nautickou architekturu lodě specialisty od studia Mortain & Mavrikios. Ti přivedli na svět loď, která na jednu stranu respektuje DNA loděnice a na druhou stranu přichází s celou řadou osobitých prvků, jejichž původ nelze hledat v minulosti. Mezi novinky, které nelze na první pohled přehlédnout, patří výrazně větší vnitřní objem trupu v jeho přední části a nástavba s prosklením kolem dokola.

Nová loď pak dostala do vínku další prvek, který budete u jejích předchůdců jen těžko hledat, dvě kormidelní stanoviště. Nový je také robustní oblouk nad hlavní luknou, nesoucí kromě pevného sprayhoodu taky vozík otěže hlavní plachty, který tím pádem definitivně zmizel z kokpitu. Otěže malé genuy (106 %) jdou přes vozíky na nástavbě, což umožňuje zejména při stoupačce stáhnout plachtu více do středu k ose lodě, než je běžné u konfekční produkce, kde jsou otěžové vozíky vedle nástavby na pochozí části paluby. Stejně jako všechny ostatní modely se značkou Ovni bude i nová 400 nabízena pouze se sklopným kýlem, který v případě potřeby celý zmizí uvnitř trupu, bez možnosti alternativního řešení. Spolu s dvojicí krátkých a robustních kormidelních listů toto řešení nabízí zejména v přílivových oblastech libovolné opakované nasednutí.

Naopak překvapivé množství alternativních řešení nabízí francouzská loděnice v podpalubí. Lze kombinovat dvou, tří a čtyřkajutový layout s jedním nebo dvěma sociálními zařízeními. Kuchyně je orientovaná podélně na pravoboku a díky množství oken je nejen její pracovní plocha, ale celý interiér extrémně dobře prosvětlený. Budoucí majitelé pak budou mít možnost volit mezi provedením ve světlém dubu nebo ve výrazně tmavším týku.

Na nadcházející výstavě v Düsseldorfu se Ovni 400 ještě neukáže, ale loděnice Alubat už avizovala, že zde bude prezentovat další novinku, kterou je model 450. Zde ovšem nejde o zcela nový model, ale o modernizaci úspěšného modelu 445, kterého se od roku 2008 vyrobilo 46 exemplářů. Nicméně loděnice na model 450 aplikovala již řadu konstrukčních a designérských prvků, které předznamenávají její oblast zájmu při změnách u budoucích modelů.

 

Technické údaje

Celková délka (včetně čelenu)        12,90 m

Délka na vodorysce   11,54 m

Šířka   4,35 m

Ponor  0,98 – 2,88 m

Suchá hmotnost        11 200 kg

Vnitřní balast.  2600 kg

Hmotnost ploutvokýlu          1300 kg

Plocha plachet (Standard/Performance)  44,0/55,0 m2

Motor  Volvo Penta D2-50 (diesel 50 k)

Pohon  Hřídel

www.alubat.com

 

 

 

 

 DÁLE JSME NAPSALI 
title

Bente 39

Novinky | Viktor Brejcha
title

Lagoon 46

Novinky | Petr Láska